۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۸۰۳۵
salimi bajestani (1)

معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه در اردیبهشت سال جاری خبر داد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی بجستانی ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت مسائل فرهنگی و تربیتی در زندگی دانشجویان، گفت: رئیس دانشگاه در بهمن‌ماه سال 1395، دستوری مبنی بر فعال‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها داشتند و بر همین اساس کارگروهی از مدیران امور دانشجویی، تربیت بدنی، مرکز بهداشت، مشاوره و امورفرهنگی خوابگاه‌ها با همکاری نهاد مقام معظم رهبری را تشکیل دادیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.


حضور 2700 دانشجو در برنامههای زمستانی خوابگاهها


وی با بیان اینکه از شروع ترم جاری، این کارگروه برای برگزاری برنامه‌هایی در سطح خوابگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، افزود: با مشورت نهاد رهبری دانشگاه، برنامه‌هایی تدوین که پس از موافقت رئیس دانشگاه ، اعتبار آن نیز تأمبن شد.


سلیمی‌بجستانی ادامه داد: در همین راستا نیز برنامه‌های تفریحی، مذهبی، علمی و مواردی از این قبیل با حضور دو هزار و 700 دانشجو در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته در خوابگاه‌ها برگزار شد که این برنامه‌ها تا پایان نیم سال تحصیلی جاری نیز ادامه می‌یابد.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به فعالیت بیش از 60 انجمن علمی، 20 کانون فرهنگی- هنری و چهار تشکل سیاسی در این دانشگاه، اظهار کرد: در دو ماه انتهایی سال گذشته، تشکل‌های سیاسی بیش از 40 برنامه، انجمن‌های علمی حدود 100 برنامه و کانون‌های فرهنگی-هنری نیز بیش از 68 برنامه در قالب‌های مختلف برگزار کردند. ضمن‌آنکه پنج جلسه هیئت نظارت دانشگاه و دو جلسه شورای فرهنگی نیز در ماه‌های بهمن و اسفند برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظره، سخنرانی، مناظره علمی، همایش، جلسه نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی و ترویجی از جمله فعالیت‌های تشکل‌ها بوده است.


سلیمی‌بجستانی، پشتیبانی و حضور هیئت رئیسه دانشگاه در اردوی راهیان نور و همچنین همراهی برخی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در اردوی جهادی سواحل مکران را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی اسفند ماه دانشگاه علامه طباطبائی برشمرد.


بهار پر نشاط در معاونت فرهنگی و دانشجویی


معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به برنامه‌های آینده معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی_اجتماعی، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه است که روز عید مبعث در سالن تربیت بدنی دانشگاه برگزار می‌شود.


وی با اشاره به برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها، گفت: برنامه هفته خوابگاه‌ها با محوریت نشاط و تحرک از هفته اول اردیبهشت شروع می‌شود که برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌ایم و پس از تصویب نهایی به اطلاع دانشجویان می‌رسد.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه  طباطبائی با تأکید بر اهمیت سیاست‌گذاری فرهنگی در دانشگاه، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی در نظر دارد همایش‌ها و نشست‌هایی را در حوزه فرهنگی برگزار کند و به همین منظور با دفتر سیاست‌گذاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رایزنی‌هایی داشتیم و در سال 96 شاهد تحقق رویدادهای مهمی در زمینه فرهنگی خواهیم بود.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه در تلاش است تا در کنار برنامه‌های مناسبتی، فعالیت‌هایی مانند استعدادیابی فرهنگی، هنری و ورزشی را برای حفظ شور و نشاط دانشجویی، داشته باشد.


ادغام معاونتهای دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی منوط به نظر رئیس دانشگاه است


سلیمی‌بجستانی ادغام معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی_اجتماعی را منوط به نظر رئیس دانشگاه دانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد در بازه زمانی کنونی یکی از گزینه ها، گرایش به سمت ادغام این دو معاونت است و برای اینکار باید چارت جدید سازمانی ایجاد شود و فعالیت‌ها ارتقا یابد.


وی افزود: در سه سال گذشته، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مناسبی در معاونت مربوطه انجام شده است. ضمن‌آنکه معاونت فرهنگی و اجتماعی در حوزه مهارت‌آموزی، تربیت و ابعاد اجتماعی دانشجویان، برنامه دارد و بر همین اساس ادغام یا عدم ادغام این دو معاونت نباید به فعالیت‌های دانشجویان لطمه وارد کند.


سلیمی‌بجستانی خاطرنشان کرد: بدون شک همسویی معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی_اجتماعی نتایج مثبتی در فعالیت‌هایشان خواهد داشت.


معاون دانشجویی دانشگاه، همچنین از انتقال ساختمان معاونت فرهنگی_اجتماعی دانشگاه به ساختمان جدید در دهکده المپیک خبر داد و گفت: معاونت توسعه منابع انسانی دانشگاه قول داده‌اند تا پایان فروردین ماه این انتقال صورت گیرد، البته به دلیل محدودیت فضای ساختمان جدید، بخشی از معاونت فرهنگی منتقل می‌شود و برخی واحدها مانند واحد آموزش در محل فعلی باقی خواهند ماند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار