۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰۰:۵۵
کد خبر: ۷۰۸۵۴
Eftetah Salon Roshd (8)

سید سروش قاضی‌نوری نائینی یک روز بعد از افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: هدف از تأسیس این مرکز، تجاری‌سازی دست‌آوردهای حوزه علوم انسانی و به طور مشخص توسعه نوآوری‌ها در این حوزه است.


به گزارش عطنا، ساختمان مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی که حاصل بازسازی و تغییر کاربری خوابگاه شهید ارشادی دانشگاه علامه طباطبائی بود، دیروز، شنبه ۳۰ بهمن‌ماه به طور رسمی با حضور دکتر عبدالساده نیسی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، سید سروش قاضی‌نوری نائینی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، ماندانا تیشه‌یار، مدیر دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه و تعدادی از همکاران معاونت پژوهشی دانشگاه علامه افتتاح شد.


قاضی‌نوری در این‌باره در گفت‌وگو با عطنا گفت: هدف از تأسیس این مرکز، تجاری‌سازی دست‌آوردهای حوزه علوم انسانی و به طور مشخص توسعه نوآوری‌های حوزه علوم انسانی است، به طوری که این نوآوری‌ها بتوانند دست‌آوردهای علوم انسانی را تبدیل به دست‌آوردهایی کنند که مستقیم در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این دست‌آوردها اعم از شکل تجاری و هر شکل دیگری باعث افزایش رفاه جامعه و وضعیت بهتر مردم می‌شود، اظهار کرد: این مرکز عملاً تسخیرکننده چرخه نوآوری یا چرخه علم و ثروت در حوزه علوم انسانی است.


او با اشاره به مجموعه خدمات ارائه شده این مرکز جهت دست‌یابی به اهداف تعیین شده، تصریح کرد: برگزاری رویدادهای کارآفرینی، حمایت هسته‌های پیشرو و تیم‌هایی که ممکن است ایده‌های نوآورانه در حوزه علوم انسانی داشته باشند تا بتوانند طرح‌های خود را کامل کنند و به شرکت‌های مستقل تبدیل شوند، از جمله خدمات این مرکز است.


قاضی‌نوری با بیان اینکه این مرکز به ارائه خدمات رشد‌دهی برای تیم‌هایی که به شرکت تبدیل شده‌اند و برای رشد احتیاج به منابع و مشاوره دارند، می‌پردازد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در یک دوره 6 ماهه تا دوساله این شرکت‌ها را رشد دهیم و آنها را تبدیل به شرکت‌هایی کنیم که بتوانند در فضای جامعه فعالیت و کسب ثروت کنند.


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اذعان کرد: ما عمدتاً با شرکت‌هایی فعالیت خواهیم کرد که از دل دانشگاه بیرون می‌آیند و واسطه استادان و دانشجویان و دانشگاه هستند، البته با شرکت‌های بیرونی نیز همکاری خواهیم داشت، اما تمرکز ما بر شرکت‌هایی است که از درون دانشگاه متبلور می‌شوند.


او با تأکید بر اینکه این شرکت‌ها در همه حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: بعضی از حوزه‌ها مثل فناوری مالی و بحث‌های مرتبط با گردشگری برای ما حائز اولویت است، ولی به طور کلی در همه حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی حاضر به همکاری هستیم.


وی با اشاره به اینکه مرکز رشد در حوالی میدان ونک و در محل سابق خوابگاه‌های ارشادی دانشگاه واقع شده است، تصریح کرد: این مرکز دو هزار و 500 مترمربع زیربنا دارد و تقریباً دو میلیارد و 500 میلیون تومان صرف بازسازی و تجهیز این مکان شده است و قبل از پایان سال آماده پذیرش شرکت‌ها خواهد بود.



نحوه ارتباط دانشجویان با مرکز رشد دانشگاه چگونه است؟


Eftetah Salon Roshd (3)


قاضی‌نوری همچنین اظهار کرد: دانشجویان به چند شکل می‌توانند در این مکان فعالیت داشته باشند، یکی از طریق فعالیت در رویدادهای کارآفرینی این مرکز و دیگر فعالیت در تیم‌هایی که بعضی توسط مرکز کارآفرینی و بعضی در قالب تیم‌های دانشجویی حمایت می‌شوند ولی تمرکز اصلی ما بر شرکت‌ها است.


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنانش، یادآور شد: مجموعه‌ای از دانشجویان یا اعضای هیئت علمی که با هدفی شرکتی را تاسیس کرده باشند، بیشتر مورد حمایت ما قرار می‌گیرند تا به طور خاص خود دانشجویان.


با این حال، باید روزهای آتی، منتظر ماند و دید این حرکت که در نوع خود در بین دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مرتبط با علوم انسانی حرکتی بزرگ و مهم و به جرات نوآورانه و راهگشا تلقی می‌شود، به کجا خواهد رسید و استقبال عمومی به خصوص از جانب مراکز تأثیرگذار و خود اساتید و دانشجویان علوم اجتماعی از آن به چه نحو خواهد بود، چرا که در سال‌های اخیر، یکی از مهمترین اهداف دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه این حوزه، توسعه علوم انسانی و حل مشکلات کشور از گذرگاه اندیشه است و این مرکز می‌تواند گامی مثبت در این راه و آشتی دادن دانشگاه و محیط کار ایفا کند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار