۲۸ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۱۴

علی توسلی مدیرعامل یکی از شرکت‌های اینترنتی درباره افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات گفت: اینکه دغدغه مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات است، خبر بسیار خوبی است چرا که اگر سرعت شبکه ملی اطلاعات از نزدیک 2 مگابیت به 4 مگابیت تا پایان سال‌جاری برسد، کاربران می‌توانند در بستر این شبکه با سرعت بیشتر و صرف زمان اندک به محتوا دست پیدا کنند.


به گزارش عطنا به نقل از روزنامه ایران، برات قنبری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی اعلام کرده است که بر اساس منشور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سرعت دسترسی کاربران به سایت‌های داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفته و در این راستا سرعت دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات (شما) تا پایان سال به 4 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه سرعت دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات تا سال 99 نیز به 20 مگابیت خواهد رسید، افزود: در راستای دسترسی به اهداف مورد انتظار در سال‌جاری و 4 سال آینده برای توسعه شبکه فیبرنوری، گسترش شبکه انتقال داده و افزایش ظرفیت شبکه IP برنامه‌ریزی شده است.بحث تقویت شبکه ملی اطلاعات بخصوص افزایش سرعت آن برای دسترسی بهتر به اطلاعات و محتوای داخلی از دغدغه‌های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بارها در این زمینه تأکید کرده‌اند تا سرعت این شبکه را افزایش دهند و دسترسی به اطلاعات را به کمترین زمان برسانند. اما سؤالی که پیش می‌آید این است اگر سرعت شبکه ملی اطلاعات افزایش یافته و تا پایان سال به 4 مگابیت بر ثانیه برسد، کاربران چگونه این تغییر را احساس خواهند کرد؟ کارشناسان حوزه اینترنت به این سؤال «ایران» پاسخ داده‌اند.




دسترسی به محتوا با سرعت بالا


 علی توسلی مدیرعامل یکی از شرکت‌های اینترنتی درباره افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات گفت: اینکه دغدغه مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات است، خبر بسیار خوبی است چرا که اگر سرعت شبکه ملی اطلاعات از نزدیک 2 مگابیت به 4 مگابیت تا پایان سال‌جاری برسد، کاربران می‌توانند در بستر این شبکه با سرعت بیشتر و صرف زمان اندک به محتوا دست پیدا کنند.


توسلی افزود: البته این تغییرات را کاربرانی احساس خواهند کرد که از سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شود، استفاده می‌کنند. اکنون برخی از سایت‌ها مانند شاتل، ورزش 3 و... در داخل کشور میزبانی می‌شوند بنابراین وقتی کاربران بخواهند از این نوع سایت‌ها فیلم، موسیقی یا هر مطلب دیگری دانلود کنند، با افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات سرعت دسترسی به محتوای مورد نظر آنها در این سایت‌ها نیز افزایش می‌یابد.توسلی گفت: اگر وزارت ارتباطات تلاش کند شبکه فیبرنوری و انتقال داده  ( دیتا) را توسعه و گسترش داده و ظرفیت شبکه IP را افزایش دهد، قطعاً کاربران در دانلود کردن محتوا مانند فیلم، موسیقی و... افزایش سرعت را بخوبی درک می‌کنند.




پیشتازی سرورها با میزبانی داخلی


مجید رئیسی مدیر فنی یکی از شرکت‌های دارنده پروانه FCP(شبکه ارتباطات ثابت) نیز در این باره به «ایران» گفت: سرور‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند اگر به بستر شبکه ملی اطلاعات متصل باشند با تغییر سرعت شبکه ملی اطلاعات، کاربران این سایت‌ها نیز سرعت بالا در دسترسی  به مطالب و محتوا را به طور کامل احساس خواهند کرد به عبارتی تنها زمانی کاربران می‌توانند افزایش سرعت در شبکه ملی اطلاعات را درک کنند که از سایت‌هایی که سرور آنها در داخل کشور باشد استفاده کنند چرا که این نوع سایت‌ها با شبکه بین المللی هیچ ارتباطی ندارد.


وی افزود: در مجموع اگر کاربران مطالبی از سرورهایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند را از طریق سایت گوگل جست‌و‌جو کرده و دانلود کنند چون سایت‌های مربوطه به اینترنت بین المللی متصل هستند، زمان بیشتری طول می‌کشد تا از طریق دانلود به محتوای مورد نظر خود دست یابند بنابراین وقتی سرعت شبکه ملی اطلاعات بالا رود سرعت دسترسی به اطلاعات با میزبانی داخلی سایت‌ها افزایش می‌یابد.وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از میزان سرعت شبکه ملی اطلاعات ندارم به «ایران» گفت: ولی قطعاً اگر سرعت شبکه ملی اطلاعات به 4 مگابیت در پایان سال‌جاری و 20 مگابیت در پایان سال 99 برسد دسترسی کاربران به اطلاعات و دانلود فیلم و موسیقی و... بسیار بالا می‌رود و در کمترین زمان ممکن از اطلاعات دریافتی استفاده می‌کنند به شرطی که تمام کارهای لازم زیربنایی صورت گرفته باشد.مدیر فنی این شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی افزود: البته تردید دارم که تمام کارها از جمله تغییر IP اپراتورها انجام شده باشد چرا که باید تغییر IP هم صورت بگیرد تا بتوان از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات برای دریافت اطلاعات و محتوا استفاده کرد. ولی در کل اگر تمامIP‌های پرووایدرها به سمت داخل کشور تغییر مسیر داده شده باشند کاربران براحتی می‌توانند تغییرات را در سرعت دریافت مطالب احساس کنند.




افزایش سرعت، اقدام منطقی


محسن یوسف‌پور مدیر واحد کسب و کار تله کام یکی از شرکت‌های فناوری نیز معتقد است هر چه قدر سرعت شبکه ملی اطلاعات افزایش یابد به نفع ارائه محتوا در بستر این شبکه داخلی است. یوسف‌پور به «ایران» گفت: یکی از جدی‌ترین اشکال محتوا، ویدئو با حجم بالا است و ارائه این محتوا به ظرفیت شبکه بالایی نیاز دارد بنابراین افزایش سرعت شبکه ملی اطلاعات اقدام منطقی و درستی است چرا که با این کار دو استراتژی اتفاق می‌افتد یکی ظرفیت شبکه ملی اطلاعات افزایش پیدا می‌کند و بواسطه آن می‌توان محتوای بیشتری ارائه داد. دوم اینکه ارائه‌ کنندگان محتوا با میزبانی داخلی ترغیب می‌شوند که محتوای بیشتر و با کیفیت و حجم بالا ارائه دهند و در اختیار مشترکان خود قرار دهند. وقتی این دو استراتژی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند همزمان اتفاق بیفتد هر دو بخش توسعه می‌یابد و در تجربه کاربری اثر ملموس و مستقیمی دارد.


 یوسف‌پور افزود: به‌عنوان نمونه اگر ما یک شبکه ارائه ویدئو داشته باشیم که دارای محتوای بالایی باشد و بخواهد به مشترکان و کاربران خود خدمات ارائه دهد، با شبکه ملی اطلاعات که ظرفیت کافی و وضعیت مناسب داشته باشد بهتر می‌تواند محتوا را سریع و بموقع با پهنای باند بالا به دست مشترکان خود برساند. در اینجا است که مشترک نیز تجربه خوبی از استفاده محتوا خواهد داشت.محمد علی یوسفی‌زاده مدیرعامل یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز در این باره به «ایران» گفت: کارهای شبکه ملی اطلاعات بخوبی در حال انجام و پیشرفت است و شبکه‌های اپراتورهای اینترنتی مانند شرکت ما به این شبکه متصل هستند و مشکلی وجود ندارد.


یوسفی‌زاده افزود: اخیراً رشد خوبی را در میزبانی سایت‌ها در داخل کشور شاهد بودیم بنابراین تعداد سایت‌هایی که در داخل میزبانی می‌شوند نیز رشد یافته است و به دنبال آن با اتصال این سایت و شرکت‌ها به شبکه ملی اطلاعات دسترسی به مطالب و محتوای داخلی بالا رفته است بنابراین با رسیدن سرعت شبکه ملی اطلاعات به 4 مگابیت در پایان سال کاربران با سرعت بالایی از محتواهای داخلی استفاده می‌کنند.وی به بحث کاهش تعرفه اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بار ترافیکی روند نزولی را طی کرده و به دنبال آن قیمت نیز کاهش یافته است. اکنون بسیاری از اپراتورها به شبکه ملی اطلاعات سوئیچ شده‌اند و تعداد دیگری نیز در انتظار سوئیچ شدن هستند تا بتوانند مدت زمان استفاده از محتوا در سایت‌ها را کاهش دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار