۲۷ آذر ۱۳۹۵ ۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۶۳
dr-kamalipoor

رئیس واحد ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه «پوردو» آمریکا در همایش زنان و زندگی شهری گفت: این نخستین همایش زنان در ایران و دهمین همایش زنان موفق ایرانی در آمریکا است و باید توجه داشت که همایش‌های داخلی خود را با همایش‌هایی که در آمریکا و جاهایی دیگر انجام می‌شود هماهنگ کنند.


به گزارش عطنا، دوشنبه 22 آذر ماه نشست «زنان، فرهنگ شهری و فناوری‌های نوین ارتباطی» با حضور رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در وزارت ارشاد برگزار شد.


در این نشست که در قالب همایش بین‌المللی زنان و زندگی شهری انجام شد، یحیی کمالی‌پور، رئیس واحد ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه «پوردو» آمریکا با بیان این‌که امروزه تلفن همراه در همه نقاط جهان وجود دارد اظهار کرد: تمام دنیا جهشی سریع به دنیای دیجیتال کرده‌اند تا جایی که در کنیا و مناطق جنگلی که مردمش بویی از تمدن نبرده‌اند و مانند انسان‌های اولیه زندگی می‌‌کنند و حتی تلفن سیمی تجربه نکرده‌اند اما بسیاری آز آن‌ها تلفن همراه دارند.


به گفته کمالی‌پور این نوع جهش‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشند؛ به شرطی که  بتوانیم از ظرفیت‌های اجتماعی به خوبی استفاده کنیم و به صورت هدفمند و هماهنگ اهداف مشکلات شناسایی را شناسایی کنیم.


او با تاکید بر این‌که در فضای دیجیتال رسانه‌ها یک‌سویه و یا دوسویه نیستند  بلکه چندسویه هستند گفت: هر کدام از ما می‌توانیم برای خود یک رسانه داشته باشیم و این ظرفیت باعث شد در انتخابات آمریکا نقش رسانه‌های دیجیتال بسیار مشخص باشد؛ زیرا ترامپ با استفاده از توییتر نشان داد که نقش رسانه‌های دیجیتال تا چه اندازه مهم است و می‌تواند به موفقیت یک شخص کمک کند.


به بیان رئیس واحد ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه «پوردو» آمریکا همیشه هر تصمیم و عملی پیامدهای خواسته و ناخواسته دارد  که باید به آن توجه کرد.


او در ادامه افزود: ما در دنیای دیجیتالی زندگی می‌کنیم که فرصت‌هایی و جهش‌هایی را به‌وجود آورده است که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده‌است.


او در رابطه با بحث زنان به بوستان مادران در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به‌وجود آوردن چنین مکانی از طرفی بسیارخوب است که  که در یک فضای محدود یک فضای باز به‌وجود آورده‌اند اما آن‌چه اهمیت دارد این است که این اقدام باعث شکاف بین زن و مرد می‌شود در حالی‌که وظیفه ما این است که برای برطرف شدن این شکاف‌ها فرهنگ‌سازی کنیم که این کار نیاز به شناخت معضلات، چالش‌ها و مشکلات دارد.


این استاد دانشگاه در پایان سخنانش یادآور شد: رسانه‌های دیجیتال و رسانه‌های سنتی خوبی‌ها و بدی‌هایی دارند؛ زیرا رسانه‌های دیجیتال تعاملی هستند پس هرکسی می‌تواند تولید محتوا بکند و حتی می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند و نیز از سوی دیگر لازم نیست که رادیو و تلویزیون دولتی صدای افراد را به گوش مردم و جهان برسانند بلکه افراد خودشان می‌توانند همین کار را بکنند.


گفتنی است که نخستین همایش بین‌المللی زنانو زندگی شهری به همت شهرداری تهران و تحت حمایت سیویلیکا در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به مدت چند روز برگزار شد.




عکس: ایوب قادری(الف)

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار