۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۶۰۳۸
matbuaat-ruzname

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام خاصی به حمایت از رسانه‌ها دارد و به همین منظور تأسیس سازمان نظام رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم قبل از پایان کار دولت به تصویب رسیده و آن را ابلاغ کنیم.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری دیشب در حاشیه آیین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران افزود: شعار شفافیت و صداقت نمایشگاه در واقع شعار دولت تدبیر و امید است که دولت معتقد است به اینکه مردم صاحبان اصلی اطلاعات هستند و دولت هیچ شأنی نسبت به خدمت به مردم برای خود قائل نیست.


وی اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در حوزه رسانه‌ها در جامعه امروز شامل دو نکته کلیدی قانون مداری و اخلاق مداری است، بنابراین مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و همه شبکه‌های اجتماعی باید بر این باور باشند که برای تداوم حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه به دو اصل قانون مداری و اخلاق مداری نیاز دارند.


صالحی‌امیری افزود: این مهم ممکن نیست مگر اینکه به مبانی دینی، شرعی و اعتقادی خود پایبند باشیم که هر گونه اقدام و اطلاع‌رسانی باید مبتنی بر آگاهی مردم، دانش مردم و همچنین مبتنی بر شفافیت و صداقت باشد.


وی با بیان اینکه صداقت مسئله بسیار مهمی است که مردم از مسئولان، خبرنگاران و همه اصحاب رسانه انتظار دارند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو وظیفه همزمان شامل پاسداری از آزادی فکر و قلم و بیان و حمایت از اصحاب رسانه را دنبال می‌کند که در این ارتباط خوشبختانه قدم‌های جدی طی سه سال گذشته برداشته‌ایم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در همین هفته اخیر بنا به دستور رئیس جمهوری موظف به پیگیری مسائل اصحاب رسانه و مطبوعات شدم که این مهم موجب برگزاری یک نشست با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و آقای نوبخت شد که برحسب دستور رئیس جمهوری نخستین اقدام برای پرداخت یارانه مطبوعات انجام گرفت.


وی در خصوص گسترش زبان فارسی نیز گفت: زبان فارسی یکی از عناصر اصلی هویت ملی ایرانیان است زیرا بقای فرهنگ ایرانی با بقای زبان فارسی یک رابطه عمیق دارد.


صالحی‌امیری تصریح کرد: بیش از هزار سال است که شاهنامه پرچمدار زبان شیرین فارسی است و زبان فارسی در کنار سایر مؤلفه‌ها هویت ملی ما را تشکیل می‌دهد که یک عنصر بسیار تعیین‌کننده است.  وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر برای گسترش زبان فارسی در سطح جهانی و داخلی انجام گرفته است.


به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله این تلاش‌ها تشکیل بنیاد سعدی توسط فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است که برای گسترس زبان فارسی در داخل و جهان انجام گرفته است.


وی تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یکی از رسالت‌های خود را پاسداشت و گسترش زبان فارسی در سطح ملی و جهانی می‌داند.


صالحی امیری گفت: برای زبان فارسی به طور طبیعی نیاز به بخشنامه و اما اگر نیست بلکه باید از مهد کودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، تألیف کتاب و همه حوزه‌هایی که مفاهیم زبان را منتقل می‌کنند به صورت اصولی زبان فارسی را رعایت کنند.


بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از 14 آبان ماه آغاز شد و عصر جمعه - 21 آبان ماه - پایان یافت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار