۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۴۴۲۶
mobile-dast-net-app

آمار «جمعيت كشور برحسب استفاده از تلفن همراه» در سال ۹۴ نشان مي‌دهد كه از جمعيت ۷۸,۹۵۵,۸۱۲ نفري ۲۱,۸۷۳,۵۱۸ نفر جزو جمعيت غيركاربر تلفن همراه بوده‌اند.


به گزارش عطنا به نقل ازروزنامه اعتماد، مقايسه خانوارهاي كشور در طول سه دوره آخر آمارگيري از شاخص‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات نشان مي‌دهد كه در سال ١٣٩٤ سهم خانوارهاي داراي دسترسي به تلفن، رايانه و اينترنت در محل سكونت نسبت به سال ١٣٨٩ به ترتيب ٦/٢ درصد، ٢/٢٢درصد و ١/٣٤ درصد و نسبت به سال ٩٢، ٢/١٣ به ترتيب ١/١درصد، ٥/١١ درصد و ٧/١٧درصد بيشتر شده است. اين آمار براي سال ٩٤ مي‌گويد در حالي كه از مجموع ٧٩ ميليون نفر جمعيت كشور كه ٤/٧٢ميليون نفر آن افراد شش ساله و بيشتر هستند، تعداد ٤/٥٠ ميليون نفر مالك خط تلفن همراه بوده كه از بين آنها ٥/٣٨ ميليون نفر در نقاط شهري و ٩/١١ ميليون نفر در نقاط روستايي ساكن بوده‌اند. بر اين اساس مالكان خط تلفن همراه در كشور و در بين افراد شش ساله و بيشتر ٧/٦٩ درصد و براي نقاط شهري و روستايي به ترتيب ٥/٧٢درصد و ٦٢درصد است. از مجموع جمعيت كشور تعداد ٦/٥٦ ميليون نفر كاربر تلفن همراه بوده كه ٤/٥٦ ميليون نفر از آنان، افراد شش ساله و بيشتر هستند. از اين تعداد ٨/٤٢ ميليون نفر در نقاط شهري و ٦/١٣ ميليون نفر در نقاط روستايي ساكن بوده‌اند. بر اين اساس ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور و در بين افراد شش‌ساله و بيشتر ٩/٧٧ درصد و براي نقاط شهري و روستايي به ترتيب ٥/٨٠ و ٨/٧٠ درصد بوده است. مقايسه اطلاعات سه دوره اخير آمارگيري نشان مي‌دهد كه در سال ١٣٩٤ ضريب نفوذ تلفن همراه نسبت به سال‌هاي ١٣٨٩ و ١٣٩٢ در بين افراد شش ساله و بيشتر به ترتيب ٢٤ و ٧/١٠درصد بيشتر بوده است. همچنين تعداد كاربران تلفن همراه در سال‌هاي ٨٩ برحسب آمارگيري از جامعه آماري مشخص ٣٧,٢٨٩,٦٠٠ سال ٩٢ حدود ٤٧,٤٣٠,٦٤٩ و سال ٩٤ حدود ٥٦,٦١٤,٩٨٠ بوده است. آمار «جمعيت كشور برحسب استفاده از تلفن همراه» مي‌گويد كه از جمعيت ٧٨,٩٥٥,٨١٢ نفري در سال ٩٤ حدود ٢١,٨٧٣,٥١٨ نفر برابر با ٢٧ درصد جزو جمعيت غيركاربر تلفن همراه بوده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار