۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۰۰۷
varzesh-hamegani

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، ادعای مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی مبنی بر اینکه بیش از 21 درصد مردم ایران به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند را نادرست و غیرعلمی عنوان کرد و گفت: باید با کار علمی و درست باعث رشد ورزش همگانی در کشور شویم.


به گزارش عطنا، دکتر فرزاد غفوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ورزش همگانی در ایران و اینکه مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی مدعی‌ مشارکت 21 درصدی مردم در انجام فعالیت‌های منظم ورزشی هستند، اظهار کرد: خیلی از افرادی که به عنوان ورزشکار در این آمار گنجانده شده‌اند بر اساس تعریف علمی و دقیق آن نمی‌توانند به عنوان ورزشکار تلقی شوند و به وسیله همین آمار نادرست است که میزان مشارکت مردم ایران در فعالیت‌های ورزشی 21 درصد عنوان شود.


عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: اینکه قدم زدن و پیاده‌روی مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها را جزو آمار مشارکت کنندگان در فعالیت‌های ورزشی قرار دهیم کار غیر علمی و غلطی است که در هیچ کجای دنیا چنین تعریفی وجود ندارد. اگر بخواهیم بر اساس تعاریف درست و علمی میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی را اعلام کنیم، مطمئناً این آمار بسیار کمتر از 21 درصد خواهد بود.


وی با بیان اینکه بسیاری از مردم اصلاً با فواید ورزش کردن و حتی انجام درست فعالیت‌های ورزشی بیگانه‌اند، گفت: باید نهادهای مسئول در این زمینه بسیار بیشتر از این‌ها کار کنند و فعالیت‌های درست و علمی در کنار کارهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند. بی‌اطلاعی بسیاری از مردم نسبت به انجام درست حرکات ورزشی حتی باعث شده بسیاری از آن‌ها با آسیب دیدگی مواجه شوند و از ورزش دوری کنند و لازم است در این زمینه نیز اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.


غفوری افزود: البته در کنار این موارد افزایش سطح رفاه و بهبود شرایط مالی می‌تواند در افزایش انگیزه مردم برای پرداختن به فعالیت‌های ورزشی اثرگذار باشد. ضمن اینکه تمامی دستگاه‌های مسئول باید با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند و بر اساس الگوهای درست بین‌المللی در جهت سوق دادن هر چه بیشتر مردم به سمت فعالیت‌های ورزشی اقدام کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار