۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۵۳۳۰
Bazdid az Mooze (21)

حجت‌الاسلام‌ نجف لک‌زایی با اشاره به برپایی موفق کرسی‌های ترویجی و تخصصی در دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار کرد: امروز شاهد رشد و شکوفایی در زمینه تولیدات علمی در کشور هستیم اما با نیم‌نگاهی به وضع مطلوبی که باید در آن قرار داشته باشیم، می‌بینیم که هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم.


رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار عطنا، بیان کرد: این دانشگاه با فعالیت‌های کمی و کیفی که در سال‌های اخیر داشته است در عرصه‌های مختلف شکوفایی علوم انسانی کشور قدم‌های خوب و موثری را برداشته است.


وی با اشاره به موفیقت‌های چشم‌گیر دانشگاه علامه طباطبائی در برپایی کرسی‌های ترویجی و تخصصی، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم، این دانشگاه در حوزه کرسی‌های ترویجی و تخصصی بسیار موفق عمل کرده است و به ویژه در برپایی کرسی‌های نظری بسیار موفق عمل کرده است و نظریه‌های مختلفی که از سوی استادان این دانشگاه ارائه شده، پذیرفته شده است.


استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم خاطرنشان کرد: وجود پژوهشکده‌ها، دانشکده‌ها و‌ رشته‌هایی که در سال‌های اخیر در این دانشگاه تثبیت و تاسیس شده است، جامعیتی به این دانشگاه بخشیده است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی محور علوم انسانی کشور قرار گرفته است، بیان کرد: امیدواریم روز به روز شاهد شکوفاتر شدن این رشد و جامعیت در این دانشگاه باشیم.


رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که در زمینه تولیدات علم در کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، گام‌های خوبی را برمی‌داریم اما با نیم‌نگاهی به وضع مطلوبی که باید در آن قرار داشته باشیم، در می‌یابیم که قدم‌های زیاد دیگری نیز باید برداریم.


وی ادامه داد: به عقیده من اگر در میان تمامی دانشگاه‌های کشور هم‌افزایی وجود داشته باشد، گام‌های موثرتری می‌توان در این حوزه برداشت، همچون دانشگاه علامه طباطبائی که در حوزه علوم انسانی و نیز دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که در حوزه علمیه و در حوزه اسلامی فعال هستند.


لک‌زایی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اهدافی که سرلوحه جمهوری اسلامی است و آنچه که در سند چشم‌انداز توسعه کشور آمده است آن است که جمهوری اسلامی بتواند در سطح جهان اسلام، الهام‌بخش باشد که امیدوار هستیم این اتفاق با قوت بیشتری در دانشگاه علامه طباطبائی و دیگر دانشگاه‌ها رخ دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار