۰۸ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۹۶۵۲
Masjed Jamei (18)

عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تور تهران‌گردی خود، مهمان دانشگاه علامه طباطبائی بود و از دفتر تحریریه سایت خبری عطنا واقع در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه بازدید کرد.


Masjed Jamei (20)


به گزارش عطنا، دکتر احمد مسجد‌جامعی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار عطنا، اظهار کرد: اساتید دانشکده علوم ارتباطات ازجمله دوستان و همکاران من طی سال‌های طولانی بوده‌اند و علاقه زیادی به آن‌ها دارم.


مسجد‌جامعی با اشاره به اینکه از زمان همکاری با اساتید دانشکده ارتباطات به فکر راه‌اندازی دانشکده‌ای مستقل برای این رشته بودیم، گفت: در کشور ما سابقه مطبوعات کم نیست ولی نهادهای مرتبط با این حوزه شکل چندانی نگرفته و پایدار نشده است.


وی در همین رابطه تصریح کرد: یکی از راه‌کارهای حل این مسئله این است که بتوانیم آموزش عالی را متناسب با گسترش رسانه‌ها، ساختارمند کرده و در بالاترین سطوح از ظرفیت اساتید و دانشجویان استفاده کنیم.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ایده تأسیس دانشکده ارتباطات درگذشته، چندین بار تا مرحله اجرا پیش رفت، گفت: مرحوم دکتر معتمد نژاد، کارهای بی‌سروصدا و ارزشمندی را پایه‌گذاری کرد.


وی افزود: خیلی دوست داشتیم که این کار با حضور و بودن دکتر معتمدنژاد انجام می‌شد. در دولت هشتم که دکتر توفیقی به‌عنوان وزیر علوم و بنده به‌عنوان وزیر ارشاد بودیم، دکتر فرقانی و دکتر معتمدنژاد به همراه دوستان دیگر حضور داشتند و دانشکده ارتباطات را به‌صورت نمادین در دانشکده علوم اجتماعی فعلی راه‌اندازی شد.


مسجدجامعی با اشاره به اینکه نتوانستم در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در سال گذشته، حضور پیدا کنم، بیان کرد: یکی اهداف بازدید از منطقه 22 و دانشگاه علامه طباطبائی، حضور در دانشکده علوم ارتباطات و دیدن اتاق مرحوم دکتر معتمد‌نژاد بود.


وی در ادامه پیشنهاد تأسیس موزه علوم ارتباطات با محوریت دکتر معتمدنژاد را ارائه داد و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی می‌تواند، موزه علوم ارتباطات را با محوریت دکتر معتمدنژاد ایجاد کند. چراکه مجموعه‌هایی همچون مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی نیز می‌توانند در زیرمجموعه موزه قرار گیرند.


مسجدجامعی با اشاره به تندیس قلم زرین که در ورودی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نصب‌شده است، گفت: دانشکده علوم ارتباطات مي‌تواند با همکاری سازمان زیباسازی در جهت شکیل‌تر شدن این تندیس اقدام کند.


Masjed Jamei (11)


وی با اشاره به یادداشت‌ها و کارهای عملی دکتر فرقانی و دیگر اساتید که در بخش‌های گوناگون دانشگاه در معرض دید دانشجویان و عموم قرار گرفته است، اظهار کرد: این کار زیبایی است و می‌توان نقشه‌های این دانشکده که بنایش متعلق به سال 50 گذشته است را نیز جمع‌آوری و در موزه این دانشکده در معرض دید عموم قرار داد.


مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علامه به دلیل اینکه تنها دانشگاه علوم انسانی کشور است، دارای جایگاه ویژه‌ای است، گفت: بنای دانشگاه علامه طباطبائی مربوط به دهه 50 و بازی‌های المپیک است. در این دانشگاه باید تندیس استاد معتمدنژاد نصب شده و حتی مسئولان دانشگاه می‌توانند پیشنهاد ایجاد خیابان مشاهیر را ارائه دهند تا به ‌این‌ ترتیب تندیس‌ اساتید بزرگ در این خیابان نصب شود.


عضو شورای شهر تهران افزود: اتاق دکتر معتمدنژاد برای ایجاد موزه پیشنهاد شده، اما این فضا کوچک است و مسئولان بخش دیگری در کنار مسجد را پیشنهاد داده‌اند. در کنار مسجد، گالری موزه پیش‌بینی شده که مجموعه آثار علامه طباطبائی، مشاهیر و اساتید دانشگاه در آن به نمایش گذاشته می‌شود.


مسجدجامعی با اشاره به پروژه ساخت مسجد دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: در طراحی این مسجد دری به سمت بیرون تعبیه‌شده که اهالی نیز می‌توانند از این مسجد استفاده کنند. ضمن‌آنکه شهرداری نیز کمک‌هایی برای ساخت این مسجد داشته است.


وی با اشاره به ساخت کتابخانه عمومی در دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: گنجایش مخزن این کتابخانه 400 هزار جلد پیش‌بینی شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، گنجانش این مخزن به یک‌میلیون کتاب نیز برسد.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی با تجمیع واحدهای خود توانسته قطب علمی منطقه 22 باشد، گفت: یکی از سرمایه‌های مهم منطقه 22 دانشگاه علامه طباطبائی است.


مسجدجامعی با اشاره بازدیدش از سایت خبری عطنا که متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی است، گفت: مقصد بعدی تهران‌گردان عطنا بود که امیدواریم به خبرگزاری تخصصی حوزه‌های علوم انسانی تبدیل شود. هرچند که در حال حاضر تنها اخبار دانشگاه علامه طباطبائی را پوشش می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی عطنا کار بسیار خوبی است، اذعان کرد: دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات می‌توانند با کسب تجربه در این سایت به سایر رسانه‌های کشور معرفی شوند. مثل دانشکده خبر که دانشجویان آن در کنار تحصیل در ایرنا نیز فعالیت کرده و بعدها جذب این خبرگزاری می‌شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار