۲۳ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۳۶۲
تحولات سریع، سقوط سریع

عطنا- اگر نگاهی تاریخی به زوال امپراطوری ها و تمدن های بزرگ جهان از عصر یونان باستان تا به امروز بیندازیم ،گویا همه ی آنها در مرحله پایانی سقوط از یک سنت الهی پیروی کرده اند و آن دست زدن به تحولات سریع و به عبارت بهتر؛ دست و پازدن های زیاد و ناگهانی که اتفاقا نه تنها سبب دوری آنان از سقوط نشد، بلکه سرعت و شیب زوال آنان را تسریع کرد.

داستان ظهور و سقوط امپراطوری ها خواندنی است. در عصر معاصر، رفتارهای هیتلر، موسولینی، دیکتاتوری آپارتایدی صدام ، شاه و مانند آنها -البته هر که بامش بیش برفش بیشتر-  و اکنون آمریکا و غرب و خاصه انگلستان فرتوت، پس از حدود سیصد، چهارصد سال امپراطوری، در آستانه فروپاشی تمدنی و سیاسی قرار گرفته اند و یکی از نشانه های فروپاشی، حمله اخیر ائتلاف دریایی آمریکایی_انگلیسی ابرقدرت جهانی به یک کشور مظلوم، فقیر، جنگ زده اما با ایمان، با هویت، با فرهنگ و با اراده شاید خداوند، تقدیر اضمحلال ابرقدرتی چون آمریکا را با دست خودشان این گونه رقم زده باشد که با طوفان الاقصای اسرائیل و نیز با حمله دیشب ائتلاف دریایی آمریکا زمین گیر شده و در اعماق دریا دفن شود و با حملات بی وقفه جبهه مقاومت، آمریکا از منطقه اخراج شود و اسراییل از زمین محو شود و شرایطی حاصل شود که انتظار ۱۲۰۰ ساله مسلمانان و بویژه شیعیان سر آید و مظلومان جهان طعم عدالت علوی را بچشند .

اگر کمترین وجدان اخلاقی در هرکسی باشد، اگر کمترین انصاف و کمترین آگاهی از ۲۰۰ سال سیطره آمریکا و غرب بر جهان در هر انسان آزاده ولو غیر مسلمان باشد ، اورا به این نتیجه می رساند که امروز آمریکا نماد جنایت، ستم و بی عدالتی است که به پایان خط رسیده و مگر تظاهرات میلیونی مردم در سراسر کره خاکی چیزی غیر از این را می رساند؟!

امروز مهم ترین وظیفه هر ایرانی حفط وحدت ملی و حرکت پشت پرچم رهبری است. نقدها، پیشنهادات، انتقادات و... نباید به وحدت ملی و بیرون رفتن از زیر پرچم رهبری منجر شود که قطعا خواست آمریکا و جبهه غرب و اسرائیل ایجاد اختلاف، دو دستگی، تنش، نا امیدی و یاس در مردم از نظام و انقلاب و رهبری است که اگر آگاهانه باشد، خیانت و گناهی نابخشودنی و اگر نا آگاهانه باشد، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

دکتر ابوالقاسم فاتحی

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

نوشته شده در روز جمعه ، ۲۲ دی ماه

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار