۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۳۶۸

عطنا- غرب آسیا، به دلیل موقعیت سوق الجیشی و نیز وجود منابع سرشار انرژی و موقعیت خاص فرهنگی و تمدنی مسلمانان و قرار گرفتن در مرکز خیزش جنبش های های ضد استعماری، همواره مورد توجه قدرت های بزرگ، بویژه آمریکا و انگلیس بوده است.

اکنون این حساسیت ها بیشتر از گذشته منطقه غرب آسیا را به کانون مرکزی تحولات دنیا تبدیل کرده است . روند رویدادهای نظامی و سیاسی سه ماهه اخیر منطقه غرب آسیا که نبرد طوفان الاقصی، جرقه آغازین آن بود و در ادامه آن شکست رژیم صهیونیستی از گروهی کوچک بنام حماس و نیز بازیگری فعال و هوشمندانه انصارالله یمن و ورود حساب شده و سنجیده حزب الله در واردکردن ضربات کاری به رژیم صهیونیستی و همچنین مشت محکم گروههای مقاومت در عراق، همه و همه رژیم صهیونیستی را در وضعیت کاملا انفعالی و پریشانی قرار داده است.

آمریکا و متحدانش با حملات هوایی و موشکی به یمن سعی در کاهش فشار به رژیم صهیونیستی دارند. ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان گویای استیصال این رژیم از یک سو و تلاش برای کشاندن پای ایران به صورت مستقیم‌ به نبرد منطقه ای از سوی دیگر است و راهبرد رژیم صهیونیستی برای خلاصی از شکست مفتضحانه از یک گروه کوچک جهادی که موجودیت آن رژیم را به خطر انداخته است، رژیم جعلی اسرائیل را به این نتيجه رسانده که پای‌ ایران را به صورت مستقبم‌ به جنگ باز کند.

اما در این سوی جبهه نبرد، کل جبهه مقاومت در منطقه با آرامش و سیاستی منطقی، متین، با اعتماد به نفس و هماهنگی بسیار خوب، سعی در وارد کردن ضربات مکرر و مستمر نظامی، اقتصادی و سیاسی به رژیم صهیونیستی دارند.

از آنجاکه نه آمریکا برای باختن وارد این معادله پیچیده شده و نه رژیم صهیونیستی حاضر به قبول شکست هویتی خود از نبرد طوفان الاقصی شده و می شود و نه گروههای جهادی و مقاومت در منطقه دست از مبارزه خود در اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا برمی دارند، به نظر می رسد هفته ها و ماه های آینده، منطقه‌ غرب آسیا و جهان اسلام و بلکه شرق، شاهد رویدادهایی از جنس وضعیت جدید و تولد هندسه سیاسی جدیدی باشند.

آن چه برای ما ایرانیان به عنوان ملتی با هوش، با فرهنگ و صاحب و مالک بزرگترین انقلاب سیاسی قرن، مهم است، حفظ وحدت کلمه، هوشیاری و گوش به فرمان بودن رهبری عزیز و حکیم است. برگزاری انتخاباتی پرشور و مثال زدنی که ارزش سیاسی آن به مراتب از نبرد طوفان الاقصی بیشتر است. بویژه جامعه نخبگانی و خبرگانی کشور، در تبیین شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان وظیفه ای دوصد چندان دارند.

رسالت زینب سلام الله علیها در پاسداشت خون برادرش ، امام‌ حسین‌ علیه السلام کمتر از اصل فرهنگ و مکتب حسینی نیست و امروز این وظیفه در دفاع از خون خیل عظیم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بر دوش یکایک ما سنگینی می کند.

دکتر ابوالقاسم فاتحی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار