۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۷۶۵

عطنا - یک استاد دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی را کانون نخبگانی خطاب کرد و از چشم‌اندازی خوب آن برای دانشگاه خبر داد.
 
ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی را به یک نیاز تبدیل کرده، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است. مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد.

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش از مهم‌ترین اهداف در مراکز نوآوری و کارآفرینی است. فراهم کردن این بستر در دانشگاه را امروزه می‌توان مأموریت جدید دانشگاه‌ها در کنار دو مأموریت آموزش و پژوهش دانست.

احمد برجعلی رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی خبر از تأسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی داد و گفت: اگر بخواهیم دانشجویی کارآفرین شود باید برای آن زیرساخت فراهم کنیم، مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌ها می‌توانند یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق این هدف باشند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی با پیگیری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت توسعه دانشگاه علامه طباطبائی به سرانجام رسیده است که می‌تواند باعث شکل‌گیری تعامل نخبه‌ها با دانشگاه شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هدف این مرکز حمایت از ایده‌های نو است به خصوص ایده‌های که قابلیت تبدیل شدن به محصول و تولیدات آموزشی را دارند، افزود: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی همچنین می‌تواند حلقه اتصال بین فارغ‌التحصیلان به خصوص افراد نوآور که صاحب تفکر و ایده هستند  با دانشگاه باشد که شبکه‌سازی صورت بگیرد.

برجعلی با بیان اینکه انجام کارهای بین‌رشته‌ای از دیگر اهدافی است که در این مرکز در نظر داریم، عنوان کرد: دانشگاه از این فضا و زیرساخت حمایت می‌کند و در نهایت زیست‌بوم دانشگاه تغییر خواهد کرد، در این مراکز دانش بومی تولید می‌شود که می‌تواند در خدمت رفع نیازهای جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه این‌گونه مراکز می‌توانند باعث ماندگاری نیروهای کیفی در کشور بشود، تصریح کرد: باید در دانشگاه‌ها ظرفیت‌سازی کنیم، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یک دانشگاه تراز و معیار می‌تواند شروع‌کننده این راه باشد، در فنی و مهندسی این اتفاق رخ داده اما در علوم انسانی تاکنون کمتر بوده است.

رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی می‌تواند کانون نخبگانی باشد و چشم‌اندازی خوبی برای دانشگاه خواهد داشت چون ظرفیت و ایده‌های روانشناسی خیلی خوبی وجود دارد.

برجعلی با بیان اینکه این مرکز می‌تواند برای نخبه‌ها یک شروع و تمرین باشد و همچنین نقش حمایتی نیز داشته باشد، گفت: فضای کاری خوبی در این مرکز درست شده است که فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و حتی اساتید می‌توانند در آن گروه درست کنند و در فضای کاری مستقر شوند و از برند دانشگاه نیز استفاده کنند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار