۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۵

عطنا- مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، به همت انجمن علمی زبان چینی دانشگاه علامه طباطبائی، با همکاری مرکز تحقیقات چین و مرکز آزفا، صبح روز چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402، در سالن شهید عضدی دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی برگزار شد.

در این مراسم، دانشجویان چینیِ رشتۀ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه مطالعات بین‌المللی پکن، دانشجویان رشتۀ زبان چینی دانشگاه‌ علامه طباطبائی، دکتر محسن حبیبی رئیس دانشکدۀ ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر جلال مرامی؛ معاون پژوهشی دانشکده، آقای دکتر جانگ هونگ وی؛ نمایندۀ سفارت چین در ایران، دکتر موسی عبداللهی؛ مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه، دکتر محمدامیر جلالی؛ رئیس مرکز تحقیقات چین، دکتر آزاده میرزائی؛ سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی(آزفا) و جمعی دیگر از اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند.

پس از خوش آمدگویی و معرفی انجمن علمی زبان چینی توسط دکتر سارا الماسیه؛ استادیار گروه زبان چینی دانشگاه، دکتر محمدامیر جلالی؛ رئیس مرکز تحقیقات چین، به مناسبت قرارداشتن روز مراسم در میانۀ دو جشن سال نوی چینی و ایرانی، دربارۀ جشن‌های ملی ایران و پیشینۀ جشن نوروز در اساطیر و منابع کهن ایرانی و نیز پیوندهای فرهنگی میان چین و ایران سخن گفت و کلیپی نوروزی که توسط وی و دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن در سالهای حضور او در دانشگاه پکن (2019-2022) ساخته شده بود، به نمایش درآمد. سپس خانم دکتر لی هاین؛ استاد چینی گروه زبان چینی دانشگاه علامه طباطبائی، به معرفی آداب و رسوم سال نوی چینی پرداخت.

پس از آن، نماد اژدها که مطابق سال جدید تقویم چینی است، توسط آقای دکتر جانگ، نمایندۀ سفارت چین در ایران، به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی اهدا شد که پس از آن دکتر حبیبی؛ ریاست دانشکده، آن را به گروه زبان چینی دانشکده اهدا کرد و متقابلاً نشان دانشگاه علامه طباطبائی نیز به رسم یاد بود به نمایندۀ سفارت چین اهدا شد.

پس از آن دانشجویان گروه زبان چینی سرودی برای عید بهارۀ چین خواندند و دکلمه، شعر و مسابقۀ زبان پیچ به زبان چینی توسط آنها ارائه شد. دانشجویان چینیِ آزفا نیز با شعرخوانی و سخنرانی به زبان فارسی با موضوع عید نوروز و بهار و نیز تردستی با اعداد و معرفی عدد شانس، تسلط خود به زبان فارسی را به نمایش گذاشتند و تماشاچیان را به وجد آوردند. در هر مرحله از مسابقه و نمایش‌ها نیز هدایایی به رسم یادبود به شرکت‌کنندگان در مسابقه اهدا می شد.

در ادامه هدایای مسابقۀ کتابخوانی انجمن علمی زبان چینی توسط خانم دکتر الماسیه، آقای دکتر جانگ و خانم دکتر لی به برگزیدگان تقدیم شد.

اجرای این برنامه به دو زبان فارسی و چینی با اجرای درخشان دو تن از دانشجویان رشتۀ زبان چینی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

نمایشگاهی از چای چینی و کتاب‌ها و نمادهای چینی نیز در ورودی سالن برپا شده بود و مهمانان با هنر خوشنویسی چینی با اجرای یکی از دانشجویان چینی آزفا آشنا شدند. مراسم با پذیرایی با چای چینی و غذای مخصوص سال نوی چینی (جیاوزه) به پایان رسید.

برگزاری این مراسم فرهنگی توسط خبرگزاری شین‌هوای چین (Xinhua News) نیز بازتاب داده شد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                                       روبینو

           بله              ایتا  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار