۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۲۵۰
عطنا - سفر همزمان مقامات رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان سعودی به باکو نشان می دهد الهام علیف به مرکز توطئه های جدید ضدایرانی مبدل شده است.
 
دکتر احمد کاظمی پژوهشگر ارشد مسایل اوراسیا در تحلیل سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، وزیر امورخارجه عربستان سعودی و وزیر دفاع ترکیه به باکو نوشت : همزمان با فروکش کردن اغتشاشات سازماندهی شده توسط سرویس های امنیتی و رسانه ای بیگانگان با محوریت انگلستان، امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در ایران؛ باکو در پیشبرد فتنه ژئوپلیتیکی دالان تورانی ناتو دچار هراس و تردید شده است چرا که فرصت طلایی تداوم دوره ناامنی و اغتشاش را از دست رفته می داند و شاهد تحرکات نظامی معنا دار ایران و عزم تهران برای جلوگیری از فتنه ژئوپلیتیکی است. در چنین شرایطی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیرخارجه سعودی و وزیر دفاع ترکیه به باکو شتافته اند تا الهام علی اف را تشویق به ادامه رجزخوانی برای اشغال جنوب ارمنستان بکنند و در عین حال بر تداوم پرواز هواپیماهای ترابری نظامی برای انتقال سلاح از باکو به اقلیم کردستان تاکید بنمایند.
 
وی افزود: وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز با زدن خود به تجاهل سیاسی، در تماس تلفنی با ريیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده که به اصطلاح اطمینان دهد توطئه ای در کار نیست و باکو هم به اراضی ارمنستان چشمداشت از طریق نظامی ندارد؛ حال آنکه همان روز مقامات باکو رسما مدعی شدند که باصطلاح نقشه های 1919 را به رسمیت می شناسند یعنی اینکه کل جنوب ارمنستان را متعلق به خود می دانند. باکو باید بداند که سیاست تحمیق، لایق خود آنهاست. اگرچه از نظر آنها دالان تورانی ناتو، رمزی برای تجزیه ایران است اما اگر از سرمستی تصنعی خارج و خوب بنگرند اصرار بر فتنه ژئوپلیتیکی و تغییر مرزها، می تواند شروع فروپاشی حکومت موروثی علی اف ها و سربرآوردن گسل قومی و مذهبی در شمال و جنوب آران شود.
 
او هشدار داد: ایران مرزهای بین المللی را به رسمیت می شناسد ولی اگر قرار باشد مرزهای کنونی در قفقاز تغییر یابد ملاک نه مرزهای انگلیسی 1919 که توسط ژنرال ویلیام تامسون خبیث انگلیسی تعیین شده است، بلکه معیار مرزهای تاریخی 1812در قفقاز خواهد بود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار