۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۹۲۴

عطنا - شبکه های اجتماعی تغییراتی را در نحوه ارتباط ما با یکدیگر ایجاد کردند.این تحول ایده ما را از معنای راه اندازی کسب و کار تغییر می دهد.ما می‌توانیم از طریق این رسانه به بررسی رویدادهای جاری خود بپردازیم، وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و با اشتراک گذاری تصاویر و فیلم با خانواده و دوستان لحظات را ثبت کنیم.

هنگام نگاه کردن به جدیدترین شکل شبکه های اجتماعی، نکات مثبت زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت اما همچنین می تواند دنیایی پر از نکات منفی باشد.می توانید از وب سایت هایی مانند فیس بوک برای راه اندازی یک ایده تجاری جدید استفاده کنید.محصولات یا خدمات را بفروشید و دامنه برند خود را افزایش دهید.این پلتفرم‌ها همچنین می‌توانند به مکانی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شوند که فشار همسالان می‌تواند افراد را به سمت انتخاب‌هایی سوق دهد که بدون تأثیر آن هرگز انجام نمی‌دهند.

ما امروزه به برندهایی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام برای شبکه های اجتماعی نگاه می کنیم، اما این ابزار ارتباطی از اوایل دهه 2000 در همه جا وجود داشته است.Six Degrees به عنوان اولین سایت رسمی شناخته می شود،در سال 1997 توسط اندرو واینریچ با حداکثر 1 میلیون عضو تاسیس شد.مردم قبل از آن به اتاق های چت AOL می رفتند.سپس Friendster در سال 2002 ظهور کرد، یک سال قبل از لینکدین، تا زمینه را برای آنچه امروز می بینیم آماده کند.

مزایا و معایب شبکه های اجتماعی اغلب بیشتر در مورد اولویت های شما در هنگام استفاده از آن و صفحات و افرادی است که انتخاب می کنید با آنها تعامل داشته باشید.امروز چگونه می توانید از این دیدگاه های انتقادی بهره ببرید؟

لیست مزایای شبکه های اجتماعی

۱_شبکه های اجتماعی به شما فرصتی برای ارتباط با مردم در سراسر جهان می دهد.
یکی از بارزترین مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فرصتی است که این وب‌سایت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند تا از هر کجای دنیا به مردم دسترسی پیدا کنید.تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود داشته باشد و یک نمایه ایجاد شده باشد، می‌توانید «دوست» یا «فالوور» یک نفر شوید و در هر زمانی با او تماس بگیرید. برخی از افراد از فیس بوک برای حفظ ارتباط با خانواده، صحبت با دوستان قدیمی دبیرستان و به اشتراک گذاشتن احساسات سیاسی خود استفاده می کنند.

توییتر یک پلت فرم میکرو وبلاگ نویسی است که برای کمدی، رویدادهای جاری و مشاهده عمومی استفاده می شود.حتی می‌توانید با افرادی از مکان‌هایی که قبلاً هرگز ندیده‌اید یا درباره آن‌ها نشنیده‌اید ارتباط برقرار کنید.

۲_ این فناوری به ما امکان دسترسی به ابزارهای ارتباطی آسان و فوری را می دهد.
شبکه‌های اجتماعی به ما این فرصت را می‌دهند که هر جا که می‌رویم با یکدیگر در ارتباط بمانیم.امروز برای تماس با فردی با این فناوری نیازی به دسترسی به تلفن ثابت ندارید. ارسال نامه از طریق پست سنتی بدون سرانجام به نظر می رسد.منشی تلفنی یا پست صوتی را فراموش کنید - فقط یک نظر در صفحه شخصی بگذارید و او بلافاصله در مورد آن اعلان دریافت می کند.وقتی به شبکه‌های اجتماعی متصل می‌مانیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که گوشی هوشمند خود را برداریم، رایانه را راه‌اندازی  یا لپ‌تاپ را باز کنیم تا با کسی ارتباط برقرار کنیم.شما حتی می توانید از برنامه ای استفاده کنید که به نمایه شما متصل می شود و بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستید، از این مزایا بهره مند شوید.

3_اطلاعات در بلوک های بلادرنگ در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد.
قبل از اینکه اینترنت راه بیفتد، همه ما باید منتظر روزنامه های روزانه یا اخبار پخش شده از تلویزیون می بودیم تا بدانیم آن روز در جهان چه می گذرد.حتی زمانی که اخبار کابلی به ما امکان دسترسی 24 ساعته به داستان‌ها را می‌داد، مجبور بودیم بنشینیم، تماشا کنیم و منتظر داستان‌هایی باشیم که می‌خواهیم ببینیم.به لطف شبکه های اجتماعی، یک جستجوی ساده تمام چیزی است که برای دسترسی به اعلان های رویدادهای جاری که می خواهیم ببینیم لازم است.

حتی می‌توانید یک قدم فراتر بروید و هشدارهایی را از طریق نمایه شبکه‌های اجتماعی خود تنظیم کنید تا زمانی که صفحه خاصی اطلاعات جدیدی برای بازبینی دارد، اعلان‌هایی دریافت کنید.این فرآیند به شما امکان می‌دهد فید(در اینستاگرام اولین صفحه ای که هنگام وارد شدن با آن رو به رو می شوید.) اخبار خود را سفارشی کنید و به تجربه کشف اطلاعات اجازه می‌دهد دقیقاً مسیر مورد نظر شما را دنبال کند.

4. شبکه های اجتماعی باعث ایجاد برند برای کسب و کارها می شود.
هر نوع سازمان حرفه ای می تواند از حضور خود در شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود استفاده کند.بیشتر پلتفرم‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا محصولات خود را مستقیماً در سایت رسانه اجتماعی یا از طریق پیوند به صفحه فروش شرکت بفروشند.این فرآیند گسترش دسترسی یک شرکت را از طریق استفاده از این ارتباطات یک به یک که امکان پذیر است، آسان تر می کند.کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان متعددی وجود دارند که امروزه شرکت های پر رونقی دارند که تقریباً به طور کامل بر اساس آنچه که می توانند از طریق یک شبکه اجتماعی ایجاد کنند، زنده می مانند.برخی از برندها بدون آن نمی توانند کار کنند.

5. حضور در یک شبکه اجتماعی بسیار سرگرم کننده است.
هر فرد در ایالات متحده به طور متوسط ​​روزانه بین 35 تا 45 دقیقه را در شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود می گذراند.برخی ممکن است این رفتار را اعتیاد بنامند، اما اگر مردم از چک کردن با دیگران لذت نمی‌برند یا از آخرین اخبار و اطلاعات به‌روز نمی‌مانند، اینطور نخواهد بود.انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند، بنابراین داشتن لایک، قلب یا کامنت در یک موقعیت احساسی رضایت بخش است.می‌توانید بدون نیاز به پرسیدن در خانه، مکالمات دوستانه‌ای ایجاد کنید و در عین حال ببینید همه در حال انجام چه کاری هستند.

6. شبکه های اجتماعی ابزاری مفید برای اجرای قانون هستند.
73 درصد از مقامات مجری قانون در ایالات متحده می گویند که آنها معتقدند سایت های شبکه های اجتماعی به آنها کمک می کند تا جرایم را با سرعت بیشتری حل کنند.85 درصد از ادارات پلیس در ایالات متحده از رسانه های اجتماعی برای بررسی تخلفات محلی استفاده می کنند. این ابزاری است که به افسران کمک می کند کسانی را که به صورت آنلاین درباره جنایات خود لاف می زنند، ردیابی و دستگیر کنند.این مزیت منجر به پیگردهای متعدد از جمله جرایم ناشی از نفرت شده است و افراد متعددی را در ویدیوهایی که اقدامات نامناسبی در آنها رخ می دهد شناسایی کرده است تا بتوان علیه آنها اتهامات لازم را مطرح کرد.

7. این ابزار می تواند به عملکرد بهتر دانش آموزان در مدرسه کمک کند.
از هر 5 دانش آموز 3 نفر می گویند که در صورت دسترسی به اینترنت از رسانه های اجتماعی برای بحث در مورد موضوعات آموزشی استفاده می کنند.نیمی از دانش آموزان می گویند که آنها در مورد تکالیف مدرسه خود با دوستان خود به لطف ابزارهای ارائه شده توسط این سیستم عامل ها صحبت می کنند.مدرسه راهنمایی جورج، که در پورتلند، ایالت اوریال واقع شده است، برنامه های شبکه های اجتماعی را برای تعامل با دانش آموزان خود معرفی کرد و نمرات خود را 50 درصد افزایش داد.همچنین کاهش غیبت های مزمن و افزایش در اعتبار اضافی داوطلبانه وجود داشت.

۸_شبکه های اجتماعی به افرادی که خجالتی هستند یا از نظر اجتماعی منزوی هستند کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند.
حدود 1 نفر از هر 4 نوجوان می گویند که تجربیات آنها در رسانه های اجتماعی به آنها کمک کرده است که هنگام تعامل با دیگران در زندگی واقعی کمتر احساس خجالت کنند.تقریباً 30 درصد از جوانان آن گروه می گویند که این برخوردها به آنها کمک می کند تا احساس صمیمیت بیشتری داشته باشند، در حالی که 1 نفر از هر 5 نفر می گوید که اعتماد به نفس آنها افزایش یافته است.

برخی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان به اندازه دیگران از نظر اجتماعی ماهر نیستند، که ناشناس بودن شبکه های اجتماعی می تواند کمک کند.این منبع آنلاین به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند، با صدای بلند صحبت کنند و تعاملات خود را با افراد دیگر به گونه‌ای تمرین کنند که یک شبکه ایمنی برای آنها ایجاد کند.

9_سالمندان به دلیل رسانه های اجتماعی می توانند احساس ارتباط بیشتری با جامعه داشته باشند.
مرکز تحقیقاتی پیو در سال 2015 مطالعه ای انجام داد تا ببیند شهروندان سالخورده چه احساسی در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی دارند.برای افراد 65 ساله و بالاتر که یکی از گروه های در حال رشد سریع در شبکه های اجتماعی است، به دلیل تماس های آنلاینی که به دلیل این فناوری در دسترس آنها بود، احساس خوشحالی بیشتری می کردند.آنها می توانند با خانواده خود صحبت کنند، تصاویر و ویدیوهای نوه های خود را ببینند یا از کلیسای خود به بولتن دسترسی پیدا کنند.در سال 2008 تنها 2 درصد از سالمندان از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند.این رقم تا سال 2015 به دلیل این مزیت منحصر به فرد به 35 درصد رسید.
 
لیست معایب شبکه های اجتماعی
 
۱_شبکه های اجتماعی ما را در معرض اطلاعات زیادی قرار می دهند.
هنگامی که شبکه های اجتماعی برای اولین بار شروع به کار کردند، پلتفرم ها به مکانی برای ارتباط معنادار تبدیل شدند. شما می توانید فیلم ها، عکس ها و نامه ها را با افراد ضروری زندگی خود به اشتراک بگذارید.اکنون که میلیون‌ها (و گاهی میلیاردها) نفر روی یک پلتفرم هستند، ممکن است صدای سفیدزیادی وجود داشته باشد که این مکالمات را خفه کند. بین بحث‌های سیاسی، سلفی‌های ارسال‌شده، لینک‌های اشتراک‌گذاری شده و ویدیوهای برند که هر روز وارد فید خبری متوسط ​​می‌شوند، داشتن همه این اطلاعات در یک نگاه بسیار طاقت‌فرسا می‌شود.
بیشتر مردم تمایل دارند با گروهی از دوستان و فالوورهای جمع آوری شده که حاوی محتوای نامربوط هستند، فیدهای خبری پر سر و صدا ایجاد کنند.در ارتباط ماندن با مردم به یک چالش تبدیل می شود زیرا ممکن است مکالمات آنها را در طوفان داده هایی که شبکه های اجتماعی تبدیل کرده اند از دست بدهید.

2. مسائل مربوط به حریم خصوصی در مورد شبکه های اجتماعی وجود دارد.
از آنجایی که اشتراک‌گذاری داده‌های زیادی با شبکه‌های اجتماعی مدرن اتفاق می‌افتد، میزان حریم خصوصی ما برای افراد عادی هر روز اندکی کاهش می‌یابد.توافق‌نامه‌های کاربری که هنگام ثبت‌نام در این سرویس موافقت می‌کنید، حتی ممکن است مجوزی ایجاد کنند که به پلتفرم اجازه می‌دهد از محتوای شما بدون ذکر منبع - از جمله تصاویر شما - استفاده کند.اگر مکان فعلی خود را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، ممکن است به یک هدف تبدیل شوید.اگر کارفرمای شما با چیزی که در شبکه خود به اشتراک گذاشته اید مخالف باشد، می تواند شما را اخراج کند.اگر بیش از حد با مردم به اشتراک بگذارید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که با انتشار اطلاعات هرگز حل نمی شود.

3. مزاحمت سایبری و فشار همسالان مسائل مهمی هستند.
در این صورت ممکن است فشاری را برای رفتار یا برقراری ارتباط به روش‌های خاص احساس کنید تا احساس کنید مورد پذیرش قرار گرفته‌اید.این نقطه ضعف بیشتر بر نوجوانان و جوانان تأثیر می گذارد، اما می تواند بر هر کسی نیز تأثیر بگذارد.غیرعادی نیست که رفتارهای منفی آنلاین بدتر از مدرسه یا محل کار باشد زیرا قلدرها هنگام نشستن پشت صفحه نمایش یا استفاده از تلفن هوشمند احساس می کنند می توانند ناشناس باشند.در موارد شدید این مضرات، قلدری و نظرات منفی که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد می تواند منجر به اضطراب، علائمی شبیه افسردگی و سطوح بالای استرس شود.آزار و اذیت اینترنتی نوجوانان و جوانان را دو برابر بیشتر در معرض اقدام به خودکشی یا تلاش برای آسیب رساندن به خود از راه های دیگر قرار می دهد.
پروفسور آن جان، از دانشکده پزشکی دانشگاه سوانسیدر در تلگرافی، به این روزنامه گفت: «پیشگیری از آزار و اذیت سایبری باید در سیاست‌های ضد قلدری مدارس، در کنار مفاهیم گسترده‌تری مانند شهروندی دیجیتال، حمایت آنلاین همتایان از قربانیان، و نحوه مداخله مناسب یک تماشاگر الکترونیکی گنجانده شود.پیشگیری و مداخله از خودکشی در هر برنامه جامع ضد قلدری ضروری است و باید رویکردی کل مدرسه را در بر گیرد که شامل افزایش آگاهی و آموزش برای کارکنان و دانش‌آموزان باشد.»

4. برخی افراد تعاملات آنلاین را جایگزین روابط آفلاین خود می کنند.
ارتباطات مداوم ما با یکدیگر تغییری در نحوه برخورد ما با روابطمان ایجاد می کند.می توانید با یک ضربه یا کلیک ساده، نمایه اجتماعی یک دوست را بالا ببرید.سپس می توانید به آن شخص پیام دهید، نظر بگذارید یا یکی از پست های او را لایک کنید.ما اغلب این اقدامات را جایگزین مکالمات چهره به چهره ای می کنیم که قبلاً داشتیم، که تعداد مهارت های اجتماعی را که می توانیم خارج از قلمرو دیجیتال استفاده کنیم، کاهش می دهد.به دلیل این مضرات، برخی از منتقدان شبکه های اجتماعی می گویند که فعالیت های ما بیشتر از آن که ارتباطات جدید را تشویق کند، رفتار ضد اجتماعی را ترویج می کند.

5. شبکه های اجتماعی می تواند باعث حواس پرتی شدید برای برخی افراد شود.
هنگامی که فردی با اطلاعات موجود از طریق رسانه های اجتماعی حواسش پرت می شود، ممکن است تا ۲۵ دقیقه طول بکشد تا روی کار اصلی خود متمرکز شود.آیا صبح که از خواب بیدار می شوید گوشی خود را چک می کنید؟ هر چند وقت یکبار در فیس بوک یا اینستاگرام اسکرول می کنید؟زمان صرف شده در این پلتفرم ها، همراه با زمانی که برای بازیابی از حواس پرتی صرف می شود، می تواند تا 70 ساعت زمان مفید در ماه برای شما هزینه داشته باشد. راه هایی وجود دارد که می توانید این ضرر را محدود کنید. با خاموش کردن اعلان‌ها در تلفن و مرورگر خود شروع کنید.به جای بیرون کشیدن دستگاه برای چت کردن در یک برنامه، با مردم صحبت کنید.سپس زمان‌های خاصی را در طول روز به خود اختصاص دهید تا به جای اینکه چندین بار در روز به آن مراجعه کنید، نمایه و فید اخبار خود را بررسی کنید.

6. می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.
وقتی مغز خود را در معرض وسایل الکترونیکی قرار می دهید، می تواند تاکید ذهن شما را از تمایل به خوابیدن به درگیر ماندن با رسانه های اجتماعی تغییر دهد.طیف نور آبی برخی از دستگاه‌ها نیز می‌تواند محرک باشد، اما خطری که در این معایب وجود دارد این است که به جای تلاش برای استراحت، بیشتر در مورد کارهایی که افراد دیگر انجام می‌دهند یا اطلاعات موجود در نمایه خود فکر می‌کنید.

 7. استفاده مداوم از شبکه های اجتماعی می تواند منجر به سبک زندگی کم تحرک شود.
از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی معمولاً روی یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه انجام می‌شود، می‌تواند عادت نشستن طولانی مدت در یک نقطه را در طول روز تقویت کند.برخی افراد هنگام ورزش، خوراک خود را چک می کنند،برخی از افراد هنگام ورزش، تغذیه خود را چک می کنند، امابیشتر زمانی که لحظات آرامی وجود دارد که خسته کننده به نظر می رسد،  اتفاق می افتد.
اگر هر روز به مدت 70 دقیقه در حالت نشسته از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، این عادت می تواند تغییراتی ایجاد کند که شما را به سمت سبک زندگی بی تحرک سوق دهد.

8. شبکه های اجتماعی می توانند اطلاعات نادرست یا غیر قابل اعتماد را به سرعت منتشر کنند.
وقتی از خبرنگاران رسانه های سنتی در مورد استفاده آنها از رسانه های اجتماعی نظرسنجی شد، بیش از 78 درصد از آنها گفتند که از پلتفرم های خود برای بررسی اخبار فوری استفاده می کنند.مشکل این عادت این است که قبل از انجام فرآیند اشتراک‌گذاری، تأیید واقعیت وجود ندارد.مردم تمایل دارند اخباری را بخواهند که با اعتقادات آنها مطابقت داشته باشد به جای اینکه داده ها مشاهده مستقیم رویدادهای جاری باشند.اخباری که حاوی موارد نادرستی هستند شش برابر سریعتر از مقالات حاوی حقیقت در توییتر پخش می شوند.اخبار جعلی بیشتر از داستان های واقعی اشتراک گذاری و ریتوییت دریافت می کنند.این به هر یک از ما بستگی دارد که اطلاعاتی را که به اشتراک می گذاریم تأیید کنیم تا از این ضرر جلوگیری کنیم.
 
9. دانش آموزانی که اغلب از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نمرات پایین تری دارند
حدود یک سوم دانش‌آموزان می‌گویند که در رسانه‌های اجتماعی در حین مطالعه یا انجام تکالیف خود در حالتی هستند که از نظر آموزشی مفید نیستند.
این فعالیت باعث کاهش کیفیت کار آنها می شود که اغلب منجر به پایین آمدن نمرات می شود.میانگین معدل غیرکاربران شبکه های اجتماعی در ایالات متحده 3.82 بود، در حالی که آنهایی که به استفاده از فیس بوک و سایت های مشابه ادامه دادند، میانگین معدل 3.06 داشتند.
دانش‌آموزانی که در حین مطالعه از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا 20 درصد در آزمون‌های خود در مقایسه با غیرکاربران امتیاز کمتری کسب می‌کنند.برای بزرگسالان جوان در کالج یا دانشگاه، نمرات آنها به ازای هر 90 دقیقه ای که هر روز در سایت های شبکه می گذرانند 0.12 امتیاز کاهش می یابد.چهار ساعت تماشای صفحه نمایش برای یک دانش آموز کافی است تا نمره کامل را رها کند.

10. رسانه های اجتماعی فرصت های اتلاف وقت بیشتری را در طول روز ایجاد می کنند.
کاربران اینترنت بین 16 تا 64 سال گفتند که روزانه 1.7 ساعت را در سایت های مختلف رسانه های اجتماعی خود سپری می کنند.این حدود 30 درصد از کل زمانی را که آنها هر روز آنلاین می گذرانند، تشکیل می دهد.یک سوم از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که فعالیت‌های شبکه‌ای آن‌ها بزرگترین اتلاف وقت در روزگارشان است و آن را بالاتر از تماشای تلویزیون، انجام ورزش‌های فانتزی و خرید قرار می‌دهند.

11. استفاده از شبکه های اجتماعی با اختلالات مغزی و شخصیتی مرتبط است.
تحقیقات دانشگاه پیتسبورگ نشان می‌دهد که استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی افزایش قابل توجهی در افسردگی و علائم مشابه افسردگی برای بزرگسالان بین ۱۹ تا ۳۲ سال ایجاد می‌کند.ویژگی‌های اعتیادآور این پلتفرم‌ها می‌تواند منجر به افزایش یا افزایش رفتارهای خودشیفته و ویژگی‌های شخصیتی شود. ممکن است منجر به رفتارهای بیش فعالی، مقاومت در برابر شخصیت های اقتدار و بی توجهی عمومی شود.

12. پیدا کردن شغل با حضور در شبکه های اجتماعی می تواند دشوارتر باشد.
نه تنها می توانید شغل خود را به دلیل آنچه تصمیم دارید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید  از دست بدهید، بلکه می توانید در وهله اول پیشنهاد یک موقعیت برای شما چالش برانگیزتر باشد.استخدام کنندگان شغل و مدیران منابع انسانی می گویند که ارجاع به مواد مخدر غیرقانونی، محتوای جنسی، گرامر و املای ضعیف، و ناسزاگویی، همگی تأثیر منفی قابل توجهی بر دیدگاه آنها از یک استخدام احتمالی دارد.اسلحه گرم و الکل نیز پرچم قرمز بالقوه روی یک نمایه هستند.امروزه بیش از 55 درصد از استخدام کنندگان می گویند که بر اساس آنچه می توانند از فعالیت های رسانه های اجتماعی خود ببینند، متقاضی استخدام می کنند.
 
نظر در مورد جوانب مثبت و منفی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به ما فرصتی می دهد تا اطلاعات ضروری را به سرعت در اختیار عموم قرار دهیم.وزارت امور کهنه سربازان از این ابزار به عنوان راهی برای کمک به جلوگیری از اقدام به خودکشی در گروه های کهنه سربازان پس از بازگشت از جنگ فعال استفاده می کند.سازمان بهداشت جهانی از آن برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست پس از فاجعه هسته‌ای سال 2011 در ژاپن استفاده کرد، جایی که مردم برای مبارزه با اثرات تشعشعات، مصرف نمک را تشویق می‌کردند.

ما می توانیم از رسانه های اجتماعی برای خلع انگ های اجتماعی استفاده کنیم. این به ما کمک می کند تا با یکدیگر در ارتباط بمانیم، درباره رویدادهای جاری بیاموزیم و چیزهای خوب زندگی خود را به اشتراک بگذاریم.مزایا و معایب شبکه های اجتماعی نیز به ما نشان می دهد که می توان از آن برای گسترش نفرت و قلدری دیگران استفاده کرد.هر روز حدود 10000 توئیت حاوی توهین های نژادی وجود دارد. می تواند اتاق های پژواک ایجاد کند که در آن پیروان تبلیغات افراطی را در گروه خود تقویت کنند، که می تواند در طول زمان منجر به رادیکال شدن شود.همچنین می تواند منجر به انزوای اجتماعی شود. به همین دلیل است که هنگام استفاده از این فناوری باید انتخاب های سالمی داشته باشیم.شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به همان راحتی که می‌توان برای آسیب رساندن به دیگران به کار برد، برای خوبی نیز استفاده کرد.

کیت میلر به عنوان مدیر عامل و کارآفرین سریالی بیش از 25 سال تجربه دارد.او به عنوان یک کارآفرین چندین شرکت چند میلیون دلاری تاسیس کرده است. به عنوان یک نویسنده، کار کیت در مجله CIO، Workable، BizTech و The Charlotte Observer ذکر شده است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار