۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۲
شطرنج7

(مشاهده گزارش تصویری مرتبط)


سرویس ورزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، امیر داداشی : هنوز چند روزی از شروع ترم نمی گذرد که خبر حضور رکورددار بازی سیمولتانه ی جهان در بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دهان به دهان می چرخد، گویی پس از امتحانات سخت و انتخاب واحدی جانفرسا این امر شور و نشاطی بین دانشجویان برپا کرده است و دوست داران این رشته ی ورزشی که به صورت تفریحی و یا حرفه ای آن را دنبال می کنند مجالی یافته اند تا خود را به صورت جدی محک بزنند. چرا که دانشگاه علامه با شروع دهه فجر قصد دارد با برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشجویان دانشکده های مختلفِ این دانشگاه تا حدودی در کنار درس، سرگرمی آنها را نیز فراهم آورد و افتتاحیه ی این مسابقات را با انجام مسابقه ی سیمولتانه ای بین دانشجویان با استاد بزرگ شطرنج ایران کلید می زند.


علاوه بر دانشجویان،کارکنان و اساتید علامه هم از این مسابقه استقبال کردند، تا جایی که 100 نفر برای انجام این رقابت ثبت نام به عمل آوردند.


ساعت 11:00 بود که گروه خبری عطنا وارد سالن تربیت بدنی می شود. طبق روال معمول همه ی مراسمات ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد و حضار قبل از نشستن سرود جمهوری اسلامی ایران را در سالن طنین انداز کردند.


نوبت به دکتر سلیمی - رئیس دانشگاه علامه - رسید. وی پس از تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هدف از انجام این مسابقه ی نمادین و در کل انجام مسابقات دهه فجر را در وهله ی اول بالا بردن شور و نشاط دانشجویی و در گام بعدی ارزش های خود ورزش و ارج نهادن این دانشگاه به فعالیتهای تربیت بدنی خواند.


69 صندلی به چشم می خورد که پنج صندلی خالی هم به ذوق می زد. شرکت کنندگان با لباسهای سه رنگ سبز و سفید و قرمز که تداعی کننده ی پرچم مقدس کشورمان بود در این مسابقه ی نمادین بدون داور حاضر شدند.


با یورتمه ی اسب احسان قائم مقامی این مسابقه ی پنج ساعته استارت خورد. در چهره ی رقیبان قائم مقامی استرس موج می زد، شاید آنها خود را زودتر از همیشه شکست خورده می دانستند. البته ناگفته نماند کسانی که جسارت مسابقه با مات کننده ی اعجوبه هایی چون کاسپاروف و کارپوف را دارند به خودی خود برنده محسوب می شوند.


عده ای از شرکت کنندگان زود شانه خالی کردند و از میدان به در شدند اما ظاهراً در بین آنها افراد جسوری هم حضور داشتند که قائم مقامی را به مرحله ی خستگی برسانند.


در پایان این مسابقه طبق پیش بینی ها استاد بزرگ شطرنج ایران توانست تمام شرکت کنندگان را شکست دهد. همچنین تعدادی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه برای شرکت در مسابقات لیگ شطرنج دانشگاه های منطقه یک کشور مسابقه انتخاب شدند.


شایان ذکر است در این مسابقه احسان قائم مقامی به طور همزمان با 62 نفر (51 مرد و 11 زن) از دانشجویان و دانشگاهیان رقابت کرد .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار