۰۶ اسفند ۱۳۹۳ ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۵
IMG_1426

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی(عطنا). صبح امروز در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی از 46 سال تلاش دکتر علی دلاور استاد دانشگاه علامه طباطبائی و از بزرگان علوم انسانی کشور تجلیل شد.


IMG_1347


در این مراسم که اساتید و بزرگان علم روانشناسی و آمار و دانشجویان حضور داشتند در اولین سخنرانی دکتر صفاری نیا (دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی و رییس انجمن روانشناسی اجتماعی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ) از دکتر دلاور به عنوان بستر ساز علم روانشناسی در ایران یاد کرد و با بیان این نکته که ایشان انسان بسیار والا از لحاظ شخصیتی هستند اظهار داشت: زحمات و تلاشهای دکتر دلاور فقط در زمینه روانشناسی نبوده است بلکه در سایر رشته ها نیز شناخته شده و مطرح هستند.


در ادامه دکتر برجعلی رئیس دانشکده ی روانشناسی دانشگاه علامه هم با نثری زیبا به ستایش دکتر دلاور پرداخت:


« استادی که همیشه هست؛ خورشید دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی؛ یاد دهنده و یادگیرنده؛ نقطه ی اتکای ما در دانشگاه؛ هم شاگرد او بودم و هم همکار. در در طی 25 سال همکاری ندیدم استاد دانشجو را نادیده بگیرد. او (دکتر دلاور) درست است روانسنجی درس می دهد اما یک روان شناس کامل است. او استاد همه ی ماست. خوش به حال دانشگاه که چنین تکیه گاه محکمی دارد. او یک مدل است و در پایان گفت در سمیناری در شمال ایران،دکتر با این درجه و اعتبار علمی به عنوان شاگرد حضور داشتند و مدام یادداشت برداری می کردند و این را نشانه ی همت بلند ایشان دانست.


دکتر نعمت الهی معاون آموزشی دانشگاه به عنوان نماینده رئیس دانشگاه علامه نیز در این برنامه به خضوع و تواضع علی دلاور اشاره کرد و وی را شخصیتی کامل که همیشه برای تمام فعالیت های دانشگاه مردی آماده و فعال است معرفی نمود .



IMG_1416



نعمت اللهی در پایان متن لوح یادبود دکتر سلیمی برای دکتر علی دلاور را قرائت کرد.


پس از معاون آموزش دانشگاه نوبت به دکتر سلطانی فر مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت ارشاد رسید . وی دکتر دلاور را به عنوان یک صاحب نظر در مسائل رسانه دانست و گفت: مخصوصاً در رسانه های نوین نام دکتر دلاور می درخشد و متن لوح سپاس از زحمات دکتر را که از طرف دانشجویان روانشناسی ، ارتباطات و علوم اجتماعی دانشگاه علوم تحقیقات بود، خواند.


دکتر فریبرز درتاج استاد تمام دانشگاه علامه طباطبائی نیز دلاور را به عنوان شخصی تاثیرگذار بر زندگی اش دانست و وی را به عنوان پژوهشگر برتر کشور ، در رنکینگ اساتید رتبه ی یک پژوهشی و طبق اعلام isc به عنوان 5دانشمند پر استناد معرفی نمود.


از دیگر سخنرانان این همایش می توان از دکترحسین زارع استاد دانشگاه پیام نور و دکتر صادقی نام برد.


IMG_1344


حواشی مراسم:


از نکات قابل توجه حضور فرزندان استاد دلاور در سالن بود که مهندس رضا دلاور پسر وی با اشاره به زحمات بی وقفه ی و شبانه روزی پدرش در راه اعتلای سطح علمی این کشور بیان کرد: انگشت های پینه بسته ی پدرم برای این است که بی وقفه قلم می زند.


مهندس دلاور که از فیلم نامه نویسان کشورمان است از مادر خود (همسر دکتر دلاور) نیز تشکر ویژه کرد و یکی از دلایل موفقیت پدرش را حضور مادرش دانست.


IMG_1384


بعد از اتمام سخنرانی ها لوح زرین خانه ی اندیشمندان علوم انسانی به دکتر دلاور اهدا شد و سپس از طرف هیئت رئیسه ی دانشگاه علامه، دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه، دانشگاه پیام نور، مرکز تحقیقات ناجا و شخصیت های علمی و برخی دانشجویان هدایایی به پاس تلاش دکتر دلاور اهدا شد.


IMG_1456



در پایان برنامه دقایقی کوتاه دکتر دلاور به سخنرانی پرداخت و تشکر ویژه از همه حاضرین کرد و رمز موفقیت را خواستن و تلاش دانست. وی با اشاره به اصل لذت گرایی تحمل ، بردباری ، صبر و تلاش مداوم و پی گیرانه را از عوامل موفقیت دانست و آینده ی روانشناسی را روشن دانست و فردایی خوب را برای دانشجویان آرزو کرد.


از نکات قابل توجه حضور دکتر فرزاد استاد پیشکسوت علم آمار و روانسنجی در این برنامه بود.


 IMG_1347


گزارش: میکائیل مقیم پور بیژنی





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار