۲۹ تير ۱۳۹۸ ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۸۲۹۰۰
دکتر حسین سلیمی

چهارمین گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابط عمومی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با حضور، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، ابوالقاسم رئیسی، مدیر کل روابط عمومی این نهاد، مدیران، فعالان و کارشناسان حوزه ارتباطات جهاد دانشگاهی به میزبانی جهاد دانشگاهی علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی در این نشست در سخنانی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به میزبانی  مسئولان و فعالان عرصۀ روابط عمومی در چهارمین گردهمایی صاحب نظران این عرصه افتخار می کند.


او ادامه داد: این دانشگاه، مخلوق انقلاب اسلامی است. چرا که مدارس عالی قبل از انقلاب از جمله مدرسۀ عالی ترجمه، بازرگانی، علوم سیاسی و حزبی، خدمات اجتماعی و... بودند که با یکدیگر ادغام شدند.


وی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی، کانون حل بسیاری از مشکلات کشور از طریق علم و دانش شده است. اکنون ثمرۀ شش سال تلاش استادان این دانشگاه، جهت برگزاری گردهمایی با مسئولان کشوری با هدف حل مسائل مختلف کشوری قابل رویت است.


سلیمی تاکید کرد: در آغاز، برگزاری چنین همایش هایی با بی رغبتی مسئولان رو به رو بود اما اکنون جای خشنودی دارد که هیئت دولت و وزارتخانه ها مسائل خود را در حضور  جمعی از استادان ما بیان می کنند و از جامعۀ دانشگاهی بخصوص دانشگاه علامه طباطبائی یاری می طلبند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت که اولین مرکز رشد این دانشگاه در میدان ونک تاسیس شده است که این مکان اولین مرکز رشد علوم انسانی در کشور است.


وی با ابراز خرسندی از ورود دانشگاه علامه طباطبائی به حوزۀ فعالیت های دانش بیان، گفت: این دانشگاه دورۀ جدیدی از حیات خود را در عرصۀ صنعت سپری می کند. حضور فرهیختگانی چون حضار این جمع نیز بخش دیگری از حیات نو دانشگاه علامه طباطبائی را می سازد.


سلیمی ادامه داد: امروزه تحولات گستردۀ فضای عمومی چه در جامعۀ ایران و چه در سطح جهانی، تحول ماهوی عرصۀ روابط عمومی ها را رقم می زند.


او گفت: مفهوم تازه متولد شده در علوم اجتماعی «فضای عمومی» است. در واقع فضای عمومی، فضای سازندۀ لحظه لحظۀ زندگی بشر است. چرا که اندیشه ها، خوشی ها و ناخوشی ها، زیبایی شناسی، آمال و آرزوهای انسان را شکل می دهد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: از تفاوت های فضای عمومی در گذشته و حال می توانیم به سیستم های عادی خبر رسانی و یا روابط رویاروی اشاره کنیم و در نهایت فضای عمومی در گذشته با محدودیت رو به رو بود، اما امروزه با فضای عمومی بسیار گسترده ای چه در عمق، چه در فضای جغرافیایی و چه شیوۀ عملکردی  رو به رو است.


او بیان کرد: فضای عمومی جدید، موجودیت های اجتماعی چندگانه از انسان ها می سازد. به این معنا  که هویت انسان ها در فضای مجازی با هویت آنها در فضای عمومی گذشته بسیار متفاوت است. آنها در فضای مجازی هویت دیگری به خودشان می گیرند و در فضای عمومی خاص و فضای عمومی کاری و شغلی همین طور هست. ساختارهای جدید انسان ها، مخاطبان و فضای اجتماعی جدید را به وجود آورده است و انسان در این حالت احساس رهاشدگی از این سو به آن سو دارد.


سلیمی در ادامه افزود: مدیریت فضای عمومی جدید (فضای مجازی) امکان ناپذیر است. تنها وظیفۀ افراد در این شرایط، انطباق با این جریانات (هویت خود را در درون این جریانات حفظ کرده و به درستی نمایش دهد) و شناخت این جریانات است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در عرصۀ روابط عمومی، نخست باید فضای مجازی، ابعاد آن و تغییرات ماهوی که فضای سنتی آن ایجاد کرده را به درستی بشناسیم، درک کنیم و سپس خود را منطبق با فضای مجازی کنیم. برداشتی که انسان ها از گفتار، عملکرد و رفتار خود در فضای اجتماعی دارند کاملاً متفاوت با فضای مجازی است.


سلیمی تاکید کرد: در جامعۀ ایران دو مقوله باعث سختی فعالیت مدیران و مسئولان روابط عمومی است. اول لحن و گویش خشونت آمیز است که خشونت محدود به خشونت فیزیکی نیست، بلکه تهاجم به آبروی یک سازمان نیز می تواند باشد که به مراتب سخت تر از خشونت فیزیکی است.


وی افزود: مقولۀ دوم، تخریب نهادهای علمی و مدیریتی است و این در شرایطی است که دست مدیران از امکانات خالی است و آنان در صف اول مبارزه در عرصه علمی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارند. این هجمۀ فکری به آنها، تعادل ذهنی مدیران را مورد تخریب قرار می دهد و نکتۀ دوم آن، تهاجم سازماندهی به نهاد عقلانیت است. این جریان  توسط بازماندگان از دانشگاه رخ می دهد، کما اینکه بازماندگان از دانشگاه با متهم ساختن تمامی فرهیختگان و استادان برجستۀ دانشگاهی به تقلب علمی سال ها تلاش و زحمت آنان را به زیر سوال می برند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار