۲۶ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۷۱۲
جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی
جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، جمعی از استادان، فارغ التحصیلان و خانواده های آنها در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی  در این مراسم در سخنانی گفت: جشن فارغ التحصیلی برای ما اندوه و شادی را در سینه دارد. اندوه برای فارغ شدن دانشجویانی که معنای زندگی ما و معنای این جشن هستند. زیرا زحمات دانشجویان ، استادان و والدین آنها به بار نشسته است و هزاران انسان فرهیخته و پر امید وارد جامعه ما شده اند تا جامعۀ خود را چند قدم از لحاظ اخلاق، فرهنگ و منش اجتماعی بالا ببرند.

او ادامه داد: همواره ما به دانشگاه خودمان افتخار می کنیم و دانشگاه هم به وجود شما افتخار می کند. این افتخار به دانشگاه علامه طباطبائی به این علت است که این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور و «مرکز عقلانیت» و «تفکر علوم انسانی و اجتماعی» شده است.

وی افزود: امروز، دانشگاه علامه طباطبائی، «بزرگترین مرکز نظریه پردازی» در جامعۀ ایران است. در عرصۀ بین الملل نیز مرکز ثقل روابط ایران با بسیاری از دانشگاه های دنیاست.

سلیمی تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبائی، بزرگترین و تنها مرکز رشد واحدهای فناور و اشتغال آفرین را در کشور دارد. امروز ما می توانیم بگوییم با وجود اینکه دانشگاه علوم انسانی هستیم ولی دانشجویان ما با مهارت هایی حتی بیشتر از بعضی از حوزه های فنی و مهندسی خارج می شوند.

او در ادامه یادآور شد: در سال 7هزار نفر از دانشجویان ما در دوره های خاص مهارتی با توجه به نیازهای بازار کار آموزش می بینند. دانشگاه های کشورهای کم برخوردار، دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان پشتیبان در حوزه های مختلف  می بینند. برخی از دانشگاه های کشورهای همسایه ما حتی در طراحی برنامه های درسیشان و در تربیت استادان از دانشگاه علامه طباطبائی کمک می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی فارغ التحصیلانی دارد که شخصیت های برجستۀ کشور هستند و استادان کنونی ما از مفاخر علمی کشور و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی هستند. همچنین لازم به ذکر است حدود 60 نفر از مقامات برجستۀ کشور، فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی هستند.

سلیمی در ادامه تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی باید سفیران دانش نهفته در دانشگاه باشند و شما باید نمونۀ انسان های اهل دانش و کسانی که انتخاب ها، رفتار ها و کارهایشان را دانش بنیان قرار می دهند باشید. ما انتظار داریم شما سفیران فرزانگی و اخلاق باشید.

او در ادامه گفت: فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی، اهل تامل و مدارا، اهل حل و فصل مشکلات با روش های گفت و گو است. چون «منطق و عقلانیت» دارد. خصوصاً در شرایط فعلی که ما شاهد افزایش روزافزون «کلام های خشونت بار و ناامید کننده» هستیم؛ من مطمئن خواهم بود که شما «سفیران امید» خواهید بود.

سلیمی افزود: مطمئنم بسیاری از شما پایه گذار اشتغال دانش محور خواهید بود و تک تک شما نطفه هایی از اندیشه، اخلاق و فرزانگی را در جامعه خواهید کاشت و در آینده نتیجۀ آن را خواهیم دید.

وی در پایان گفت: من از همین جا تمام فارغ التحصیلان را دعوت به حضور در کانون دانش آموختگان دانشگاه می کنم. دانشگاه علامه طباطبائی را همواره دانشگاه خود بدانید و به پیشبرد و شکوفایی بیشتر آن کمک کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار