۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۶۴۷۲

Ashena


دکتر حسام الدین آشنا گفت: دانشگاه علامه، در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاهی مادر است و بسیاری از برجسته‌ترین و با استعدادترین دانشجویان کشور و امیدهای آینده علوم انسانی در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند.


دکتر حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک در گفت‌وگو با عطنا درباره دیپلماسی رسانه‌ای دولت گفت: متاسفانه مجموع فعالیت‌های ما در خارج از ایران و نتایج آن، در حوزه رسانه‌های بین‌المللی، به خوبی تصویر نشده است و این نشان می‌دهد که هنوز از حجم و کیفیت ایران هراسی در جهان و به خصوص در منطقه کاسته نشده و بخش مهمی از این مسأله نیز ناشی از فعالیت رسانه‌ای خصمانه علیه ایران است.


آشنا ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌هایی که ایران در حوزه بین‌المللی انجام داده است، توسط نظام بین‌المللی ارتباطات سانسور شده‌است. به این معنا که ما در حال حاضر متاسفانه بسیاری از شبکه‌های تلوزیونی خودمان، وابسته و مرتبط با ایران از ماهواره‌های جهانی یا نظام ارتباطات کابلی در کشورهای مختلف حذف شده‌‌اند.


مشاور رئیس جمهور درباره دیپلماسی رسانه‌ای ایران در سه سال گذشته عنوان کرد: تلاش برای بازگرداندن رسانه‌های بین‌المللی ایران و ورود آن به ماهواره‌های مورد نظر باید از اهداف جدی ما باشد.


او ادامه داد: اگر دیپلماسی رسانه‌ای را به معنای تلاش برای ارسال پیام‌های دیپلماتیک از طریق رسانه‌های بین‌المللی تعریف کنیم، آن وقت به نظر می‌آید دیپلماسی رسانه‌ای ایران در سه سال گذشته، شاهد تقویت دو چندان بوده است.


آشنا افزود: فعال شدن شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در فضای مجازی، امکانات بسیار زیادی را برای ارسال پیام‌های رسمی و غیررسمی ایران به مخاطبان خاص و عام فراهم کرده است.


سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا مبنی بر این که این چرا این دولت نسبت به دولت‌های پیشین از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده بیشتری می‌کند، تصریح کرد: این رویکرد بنا به وعده‌های دولت و راهبرد اساسی دولت در حوزه ارتباطات اجتماعی شکل گرفته است. برخی‌ها این مسأله را به عنوان ضعف دولت تلقی می‌کنند که نمی‌تواند مخالفان خود را ساکت کرده و تبلیغات مناسبی در مورد خود بیان کند اما واقعیت این است که این دولت نمی‌خواهد از منابع عمومی برای اهداف جناحی استفاده کند و از طرف دیگر نخواسته است از طریق فشار قضایی یا امنیتی روی رسانه‌های منتقد و مخالف خودش فضا را به نفع خود مدیریت کند.


او ادامه داد: این که بحمدالله رسانه‌های مخالف و منتقد می‌توانند بدون لکنت زبان دولت را نقد کنند باعث افتخار است و  این دولت نباشد هم این میراث را به یادگار گذاشته‌ است که می‌شود دولت را نقد کرد و امنیت ملی هم خدشه دار نشود.


سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک درباره همکاری و امضا تفاهم با دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: این مجموعه دانشگاه مادر در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است و بسیاری از برجسته‌ترین و با استعدادترین دانشجویان کشور و امیدهای آینده علوم انسانی در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند.


آشنا ادامه داد: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نمی‌توانست به چنین دانشگاه با عظمتی بی‌تفاوت باشد.


وی درباره مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز بررسی‌های استراتژیک شامل همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و نشست های علمی خواهد بود.


او افزود: ما با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به توافق رسیدیم تا فعالیت‌هایی دو جانبه را در زمینه حوزه سیاست‌گذاری عمومی دنبال کنیم.


مشاور رئیس جمهور درباره فعالیت‌های رسانه‌ای دانشجویان دانشگاه علامه عنوان کرد: مشورت من به دانشجویان دانشگاه علامه در زمینه رسانه این است که علاوه بر خبرگزاری داخلی، بکوشند رادیو، تلوزیون و روزنامه دانشگاه علامه را تاسیس کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار