۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۷۷۱۰۴
بازدید فارسی‌آموزان دانشگاه علامه طباطبائی از کاخ نیاوران

براساس مجوز وزارت علوم دانشگاه های سطح یک، دو و سطح سه مراکز استان ها می‌توانند در تمام رشته‌های دایر دورۀ دکتری خود دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج پذیرش کنند.
به گزارش عطنا و به نقل از مهر، با توجه به اجرای سیاست‌های ساماندهی و حمایت از پذیرش دانشجویان خارجی و بین‌الملل در دانشگاه‌های داخل کشور، بخشنامه مربوط به پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور پس از تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی، توسط معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد.


بر اساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی درباره پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور، دانشگاه‌های سطح یک و دو و دانشگاه‌های سطح سه مراکز استان‌ها می‌توانند در تمام رشته‌های دایر خود در دوره دکتری نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج که برابر ضوابط برای ادامه تحصیل به داخل منتقل می‌شوند از طریق بررسی سوابق تحصیلی به صورت پژوهش محور و مازاد بر ظرفیت روزانه اقدام کنند.


سایر مراکز اعم از دولتی یا غیردولتی (واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز سطح یک غیرانتفاعی) نیز در صورت احراز شرایط مصوب شورای گسترش مشمول این بند می‌شوند.


به منظور افزایش پذیرش دانشجویان غیرایرانی، پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها در مناطق آزاد می‌توانند معادل ظرفیت روزانه رشته‌های دایر خود در دوره دکتری، نسبت به پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها به زبان فارسی اقدام کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار