۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۴۵۷۷
آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه 61 مقاله در سطح علمی-پژوهشی در این همایش پذیرفته‌شده است، بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی تصمیم دارد تا باهدف تبیین جایگاه مشاوره در سند بنیادین در راستای تحقق مدارس 1404، نقش و کارکردهای مشاوران مدارس را موردبررسی قرار دهد.


به گزارش خبرنگار عطنا، آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»، 20 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه این همایش در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، (گزارش تصویری) در مقدمه سخنان خود گفت: حدود پنج دهه‌ است که مشاوره در مدارس کشورمان به‌کار گرفته می‌شود که به‌‌رغم فرازوفرودهای بسیار، خدمات شایانی نیز ارائه داده است.


وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان مهم‌ترین سند تحولی کشور، جایگاه مشاوره و مشاوران را ترسیم کرده است اما تبیین و عملیاتی کردن آن نیازمند همکاری تصمیم‌گیرندگان عرصه مشاوره مدرسه است.


دبیر علمی اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» خاطرنشان کرد: امروزه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مدرسه نیازمند حامیان جدی و اثرگذار به نام مشاوره هستند تا به‌صورت عادلانه مهارت‌های حرفه‌ای، رشد تحصیلی، شغلی، اجتماعی و شخصیتی آنها را فراهم کنند.


مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه مدارس امروز ما برای تحقق مدارس 1404 نیازمند نگاه برنامه‌ای قابل‌سنجش و پاسخگویانه است، اظهار کرد: تغییرات جمعیت‌شناسی، ساختار خانواده، گسترش نظام‌های ارتباطی، پیشرفت‌های فناوری، انتظارات آموزشی و سلامت بهزیستی کودکان و نوجوانان ما از موضوعاتی است که بر نقش مشاوره و تعیین کارکردهای آن مؤثر است، بر این اساس لازم است وظایف و نقش مشاوران مدارس منطبق بر رسالت سلامت و ارتقای دانش‌آموزان باشد، مشاوران اثرگذار مدارس امروزی براساس رویکرد سلامت‌نگر بر آموزش‌های مقابله‌ای دانش‌آموزان و دیدن استعدادهای آنها برای رشد تمرکز دارند.


وی در همین زمینه ادامه داد: مشاوران مدارس همچنین برای رفع موانع و چالش‌های موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان روزانه تلاش می‌کنند.



تحقق مدارس 1404 با بررسی نقش و کارکردهای مشاوران مدارس



کلانتر هرمزی تأکید کرد: مشاوران مدارس را امروزه به‌عنوان رهبران تحول و تغییر می‌نامند اما این امر تعامل و همکاری همه منابع انسانی در مدرسه ازجمله مدیران، معلمان و همچنین حمایت همه‌جانبه سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان، مجریان آموزش‌وپرورش و متخصصان این حوزه را می‌طلبد.


وی درباره هدف از برگزاری این همایش، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی تصمیم دارد تا باهدف تبیین جایگاه مشاوره در سند بنیادین در راستای تحقق مدارس 1404 بررسی نقش و کارکردهای مشاوران مدارس، بررسی چالش‌ها و مشکلات ضمن اشتغال مشاوران مدارس و درنهایت تقویت و تصحیح نظام حرفه‌ای مشاوران مدارس، اولین همایش ملی مشاوره مدرسه را برگزار می‌کند.


کلانتر هرمزی در پایان ضمن تشکر از دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش، همه همکاران و استادان گفت: مجموعاً 181 چکیده و مقاله به دبیرخانه همایش ارسال‌شده است که از این تعداد 34 چکیده در ارزیابی اولیه موردپذیرش قرار نگرفت و درنهایت اصل 147 مقاله دریافت شد و در کمیته علمی همایش مورد داوری قرار گرفت و براساس رأی داوران مجموعاً 61 مقاله در سطح علمی-پژوهشی پذیرفته شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار