۰۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۸۹۴
نشست علمی «دام فقر؛ در جستجوی راه رهایی» در دانشگاه تهران

نشست علمی «دام فقر؛ در جست‌وجوی راه رهایی» با حضور استادان علوم اجتماعی در تالار ابن‌خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.







به گزارش عطنا، در  نشست که یکشنبه، 6 ابان‌ماه با هدف پرداختن به وضعیت فقر در ایران و تاملی مقدماتی برای راه‌های مقابله با آن به همت انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تالار ابن‌خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، احمد میدری، سارا شریعتی ، سعید مدنی، رضا امیدی و یاسر باقری سخنرانی کردند.

احمد میدری، اقتصاددان و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کارو  رفاه اجتماعی با موضوع «فقر و تعارض منافع» سخنرانی کرد. همچنین سعید مدنی، پژوهشگر حوزه‌ی مسائل اجتماعی ایران به موضوع «فقر مزمن، نابرابری ساختاری» پرداخت.

موضوع سخنرانی سارا شریعتی، جامعه‌شناس دین و استاد دانشگاه تهران، «دین؛ عامل یا راه رهایی از فقر؟» بود، رضا امیدی، پژوهشگر حوزه‌ی رفاه اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز با موضوع «دینامیزم‌ فقرزایی از منظر اقتصاد اجتماعی» به طرح بحث پرداخت و در نهایت یاسر باقری موضوع «مواجهه قانونگذار با فقر در ایران» را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.



گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری این شنست همراه باشید؛

علی اکبریان میمند-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار