۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۵۷

سرپرست دانشگاه تهران در مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: درمورد مقطع کارشناسی ارشد بیشتر پذیرش ما باید بر اساس رزومه باشد و من با آزمون سراسری موافق نیستم.


نیلی احمد آبادی در مراسم تجلیل از نفرات برتر المپیاد علمی گفت: ما باید حالا که نوزده دوره از برگزاری المپیاد می‌گذرد آن را به طور کامل بررسی کنیم تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. در ادامه باید به برگزاری آزمون سراسری اشاره کنم روشی که کمترین هزینه و دردسر را برای پذیرش در دوره کار‌شناسی داشت آزمون سراسری بود و در این دوره بهترین روش گرفتن آزمون سراسری است ولی در مورد مقطع کار‌شناسی ارشد بیشتر پذیرش ما باید بر اساس رزومه باشد و من با آزمون سراسری موافق نیستم.


وی با تاکید بر اینکه استعدادیابی دانشگاه‌ها یک دغدغه اصلی است گفت: آمار نشان می‌دهد که ما در پذیرش دانشجویان با استعداد بر‌تر دچار مشکل هستیم لذا هم دانشجویان المپیاد و هم دانشجویانی که بدون کنکور وارد مقطع ارشد می‌شوند می‌توانند راهی را برای پذیرش نخبگان بدون کنکور در ارشد هموار کنند.


نیلی احمد آبادی لازمه دانشگاه نوین و کارآفرین را تغییرات در ساختار دانشگاه‌ها دانست و افزود: آزمون‌ها و روش‌های ما باید شرایطی ایجاد کند که دانشجویان به سمت کارآفرینی بروند آزمون‌های المپیادی ما در رشته‌های پرطرفدار دانشجویان است نه رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه و بازار است تصور می‌کنم نیاز کشور به تحول در علوم انسانی بسیار لازم است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار