۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۶۵۳
khairie

دبیر کانون دانشجویی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) در پاسخ به سوالی مبنی بر اهداف این کانون گفت: کانون خیریه دانشگاه علامه یک سال است که به صورت غیر رسمی فعالیتش را آغاز نموده اما در 14 مهر سال 93 به صورت رسمی شروع به کار کرده  ایم.


محمدعلی نجیمی با اشاره به فعالیت های کانون خیریه افزود: هدف اصلی ما از ایجاد این کانون فرهنگ سازی کارهای خیر و انسان دوستانه می باشد و چیزی که در این کانون به صورت ویژه وجود دارد «خلاقیت» است به طوری که بتوانیم به اقشار محروم کمک کنیم.


وی اظهار داشت: تاکید این کانون بیشتر بر روی دانشجویان کم بضاعت دانشگاه علامه است اما به فعالیت های دیگری هم می پردازیم نظیر برنامه "سهم من از تحصیل تو" که در ترم گذشته در تمام دانشکده ها اجرا نمودیم . در این برنامه ها مکان هایی را در نظر گرفتیم که در آن دانشجویان به صورت داوطلبانه قلم و دفتر اهدا نموده و سپس تمامی اقلام اهدایی را به استان سیستان و بلوچستان جهت کمک به کودکان محروم ارسال کردیم.


نجیمی با اشاره به کمک های معاونت دانشجویی ، کانون قرآن و عترت ، موسسه ی مهرآفرین و نهاد رهبری گفت : این مجموعه ها در خصوص معرفی دانشجویان کم بضاعت، اقشار محروم و همچنین افراد نیازمند خارج از دانشگاه کمک شایانی به کانون می نمایند.


دبیر کانون خیریه دانشگاه علامه در خصوص تفاوت بین این کانون و سایر موسسات خیریه اظهار داشت: کانون خیریه دانشگاه علامه، تاکیدش تنها بر روی مرتفع نمودن نیازهای مالی نیست و علاوه بر این موارد بر روی مسائل معنوی نیز توجه ویژه ای دارد همانند اهداء خون که در پردیس دهکده با استقبال بی نظیری روبه رو شد.


وی درپایان در خصوص اقدامات و برنامه های فعلی و آتی این کانون بیان داشت : یکی از اولین برنامه های ما استعدادیابی و آموزش تحصیلی کودکان کار است که تعداد زیادی از کودکان را شامل می شود و نمونه ای دیگر می توان به برنامه "سهم من از لبخند تو" اشاره نمود که در آن هر شخصی به صورت داوطلبانه مبلغ 1000 تومان را به صندوق می پردازد که در این طرح تاکنون توانستیم برای بیش از صد نفر از ایتام لباس گرم خریداری کنیم و به تعدادی از دانشجویان نیز وام بدون بهره پرداخت نمائیم. همچنین از کارهای ارزشی می توان به بازدید دانشجویان از کهریزک که با همکاری مسؤولان دانشکده ها صورت گرفت اشاره نمود. از برنامه هایی هم که برای آینده در نظر داریم می توان به "سهم من از سلامتی تو" اشاره کرد؛ که برای درمان بیماری نوجوان 15 ساله با همکاری انجمن های دانشگاه های تهران و خوارزمی کمکهای مردمی جمع آوری خواهیم کرد.»


مصاحبه : المیرا پاشایی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار