۰۶ تير ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۸۱۶۵
ali solgi

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی از اجرای «طرح ضیافت رضوی» خبر داد و  بیان کرد: این طرح برای دانشجویان علاقه‌مند از 15 تا 21 اردیبهشت‌ماه در مشهد، به صورت دوره آموزشی، مهارتی و تفریحی- زیارتی و با هدف تبیین ضرورت بومی‌سازی علوم انسانی در جامعه برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا درباره «طرح ضیافت رضوی»، گفت: ما از حدود یک سال و نیم پیش با توجه به تاکیدات رهبری درباره ضرورت علوم انسانی اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی برنامه‌های را طرح‌ریزی کردیم، در دانشگاه علامه طباطبائی برنامه‌های خوبی برای استادان و دانشجویان برگزار شده است و در بخش برنامه‌های نهاد رهبری برای استادان با محوریت علوم انسانی که نشست‌های مختلفی صورت گرفته است.


وی درباره برنامه‌های نهاد رهبری برای دانشجویان اظهار کرد: در بخش دانشجویی ما تقریبا  دو سه برنامه‌ای داشتیم ولی کار جدی که مطلوب ما باشد، صورت نگرفته بود تا اینکه امسال نهاد رهبری کل دانشگاه‌ها بنا را بر این گذاشتند که 5000 نفر از دانشجویان به صورت طرح ضیافت رضوی و حدود یک هفته و به صورت استانی، هر استانی یک هفته، دانشجویان خاص و علاقه‌مند به حوزه‌های معرفتی و علوم انسانی را در مشهد گرد آورد و در یک دوره آموزشی در کنار زیارت امام رضا (ع) اردوی باشد که دانشجویان یک دوره آموزشی مباحث معرفتی را نیز طی کنند.


معاون نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های نهاد رهبری بومی‌سازی علوم انسانی است، گفت: نهاد رهبری یک سری اولویت‌ها دارد که شاید اولویت اول آن توجه ویژه به بومی‌سازی علوم انسانی است که میمنیت این مسئله به دفتر نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی سپرده شده است که با محوریت این دفتر ما از 15 تیر ماه جاری تا 21 تیرماه در مشهد خدمت دوستان دانشجو هستیم.


حجت‌الاسلام سلگی با تاکید بر اینکه رویکرد ما همین بومی‌سازی علوم انسانی است، افزود: بیشتر توان خود را در زمینه تبیین ضرورت علوم انسانی اسلامی می‌گذاریم و اینکه این مسئله تا چه حد ضرورت دارد تا دانشجویان دغدغه‌مند با این مباحث آشنا شوند و بدانند ضرورت‌ها در این حوزه چیست؟ و چرا باید در این زمینه وارد شویم و به طور کلی، چرا رهبری به این مسئله تاکید دارند و می‌گویند علوم انسانی وارداتی بعضی جاها برای ما خسارت‌هایی به بار آورده است.


وی ادامه داد: بنابراین در این اردوی معرفتی ضرورت‌ بومی‌سازی علوم انسانی تبیین می‌شود و دوستانی که علاقه‌مند هستند بعد از اردو و با شروع ماه مهر در سال جدید تحصیلی این دوستان بیایند و شبکه‌سازی صورت بگیرد و شبکه‌هایی از دوستان دانشجو تشکیل شود که بتواند در راستای همان هدفی که ما داریم هم تبیین ضرورت بومی‌سازی علوم انسانی و هم تبیین خود طرح و جا انداختن آن در بین دانشجویان و تبدیل کردن بومی‌سازی علوم انسانی به عنوان دغدغه عمومی در بین دانشجویان، موثر باشد.


معاون نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: مخصوصاً اینکه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه علوم انسانی کشور می‌طلبد که دانشجویان ما بسیار جدی در این عرصه وارد شوند.


وی درباره سطح مربیان و استادان این اردو اظهار کرد: در دوره آموزشی این طرح در مشهد از استادان مجرب و تراز اول استفاده خواهد شد و  استادان خاصی که در این حوزه‌ها شناخته شده‌اند از آنها دعوت کردیم، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هم آنجا حضور خواهند داشت و دانشجویان و دین‌پژوهانی که در مدارس و دانشگاه‌های دینی نیز حضور خواهند داشت، بنابراین این اردو را با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی در اردوی یک هفته‌ای مشهد برگزار خواهد شد.


حجت‌الاسلام سلگی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ما حدودا بین 400 الی 500 نفر خواهد بود، تصریح کرد: ما افراد علاقه‌مند را جذب می‌کنیم و آنها دوره‌های دانشجویان برای آشنا‌تر شدن به مسائل بومی‌سازی علوم انسانی گذاشته می‌شود و بعد از اردو از این بین این افراد علاقه‌مند افرادی به صورت شبکه‌ای تلاش کنند بومی‌سازی علوم انسانی در جامعه را به عنوان دغدغه بین دانشجویان جا بندازند و ان‌شاءالله زمانی برسد که این مسئله به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.


معاون نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها را در سه سطح آموزشی، مهارتی، تفریحی- زیارتی برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ایم یعنی بسته‌ای باشد که دوستان در مجموع خسته‌ نشوند و بتوانند استفاده لازم را ببرند. ما نیز در این فرصت محدود به اهداف خود دست پیدا کنیم.



مراسم غبارروبی مقبره شهدای گمنام


حجت‌الاسلام سلگی در بخش دیگر از سخنان خود به اجرای مراسم غبارروبی مقبره شهای گمنام دانشگاه اشاره کرد و گفت: حدود هفت سال پیش دو نفر از شهدای گمنام در دانشگاه علامه طباطبائی تدفین شدند، فضای دانشگاه طلب می‌کنند که کمی بیشتر به این شهدا توجه کنیم و شهدا در کانون توجه دانشجویان قرار بگیرد. بنابراین در هفتمین سالروز تدفین این شهدا در دانشگاه بنا گذاشتیم که با همکاری مسئولان دانشگاه و تشکل‌های مختلف مراسم غبارروبی را از ساعت نه و نیم صبح روز چهارشنبه 6 تیر ماه برگزار کنیم.


وی در پایان اظهار کرد: این برنامه با هدف گرامی داشت سالروز تدفین این شهدا برگزار می‌شود که با سخنرانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی و مداحی همراه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار