۰۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۶۶۰

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در این مراسم با بیان اینکه ازدواج تکامل و رشد انسان را بدنبال دارد، افزود: رفع نیازهای مادی بخش کوچک ازدواج است، چرا که خداوند زن و شوهر را آفرید تا در کنار هم زندگی کرده و برای بهشتی شدن به هم کمک کنند. محمدیان ادامه داد: زوج‌های دانشجو باید بنای محکمی را برای زندگی مشترک خود بسازند تا در این دنیا فرزندان صالح و شایسته‌ای را تربیت و پرورش دهند.


وی در ادامه مهرپذیری و مهرورزی، کاهش توقعات، فدایی بودن زن و شوهر به جای طلبکار بودن از هم، ساده زیستی، پرهیز از تجملات، صداقت و گفت‌و‌گو کردن موثر را از محورهای مهم در زندگی مشترک برشمرد و افزود: محبت کردن شاه‌کلید خوشبختی است. مهرورزی انسان را از حالت روزمرگی خارج می‌کند و به زندگی روح و آرامش می‌بخشد و به هیمن خاطر زن و شوهر باید در محبت کردن از هم پیشی بگیرند.


لازم به ذکر است در هجدهمین دوره ی این مراسم ازدواج دانشجویی ، 36 هزار زوج دانشجو در قالب 35 کاروان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و زوج‌های دانشجو در این مراسم از کارگاه‌های آموزشی در حوزه مهارتهای زندگی، ارتباطات زناشویی و مدیریت خانواده بهره خواهند برد.



منبع : فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار