۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۹۶۰۱۲
farakhan madadkari (2)

همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار از نظریه تا عمل با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بهزیستی کشور آبان سال جاری برگزار خواهد شد.


به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر محمد زاهدی اصل دبیر علمی این همایش ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: نقد و بررسی شصت سال آموزش و بررسی نقاط ضعف و قوت بخش های عملی و اجرایی مددکاری اجتماعی در ایران از اهداف این همایش است.




دبیر علمی این همایش ضرورت انجام تغییر و تحولات و نیز بررسی محدودیت هایی که در حوزه اجرایی مددکاری اجتماعی وجود دارد را از محورهای اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: به همین دلیل متولیان دو نهاد اصلی این حوزه یعنی دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه آموزشی با سابقه بیش از شصت سال آموزش مددکاری و سازمان بهزیستی به عنوان مسئول نهاد اجرایی این امر در تعامل و همکاری این همایش را برگزار می نمایند. وی افزود: این دو نهاد با همکاری و مشارکت سعی دارند تا بتوانند مشکلات این حوزه را بررسی و راهکارهای لازم را برای رفع آن ارائه نمایند.


زاهدی اصل با اشاره به ابعاد مختلف مورد توجه در این همایش از لحاظ آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و مدیریت بحران افزود: محورهای این همایش به این شرح است: سیاست گذاری اجتماعی و توانمند سازی؛ صنعت، خانواده و زنان؛ سلامت اجتماعی و آسیب های اجتماعی؛ مداخله در بحران و حوادث؛ اخلاق حرفه ای، کودک و مدرسه؛ نقد آموزش نظری و فکری توسعه محلی و سکونت گاه های غیر رسمی؛ حقوق شهروندی و عدالت قضایی و نیز نقد و نظریه پردازی در مددکاری اجتماعی.


دبیر علمی همایش مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار در پایان این گفتگو با دعوت از صاحب‌نظران و پژوهشگران این حوزه برای مشارکت در این همایش از طریق ارسال مقاله یادآور شد: مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش ۱۵ تیرماه سال جاری خواهد بود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه همایش به آدرس swell.atu.ac.ir مراجعه کنند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار