۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۲۲
eskandari zakiani alavi

حوزه فرهنگی - هنری باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا): فعالیت هایی که توسط دانشجویان، فارغ از زد وبندهای اداری صورت می گیرد، منجر به افزایش انگیزه و ایجاد جریان فکری منسجم   در دانشگاه می شود که به افزایش نشاط و کشف استعدادهای دانشجویان کمک می کند.


وجود فضايي امن براي بروز افكار زمينه ساز پيدايش هويتي استوار




ایجاد فضایی امن برای بروز افکار و عقاید  دانشجویان کارآمد سبب می شود تا دانشجویان بتوانند تفکرات و ایده های ذهنی خود را در موضوعی مشخص با سایر دانشجویان به بحث بگذارند و به نتیجه ای واحد برسند تا در انتها، محصول روشنگری و ایده پردازی های خود را در قالب های مختلف به نمایش بگذارند  که این امر موجب پیدایش هویتی استوار در بین جوانان پر افتخار کشور می شود.


كانون ها محلي براي پيشرفت در مباحث فرا دانشگاهي


مجموعه های منظم و منسجم با چارت و سازمانبندی مناسب به اسم کانون های فرهنگی از جمله تشکل هایی هستند که به پویای و رشد کار گروهی و تفکر جمعی دانشجویان کمک می کنند.بررسی مسائل روز سینما و تصویر در کانون فیلم و عکس، معرفی صنایع دستی استان های مختلف در کانون صنایع دستی، کشف راه کارهایی برگزاری مسافرت های آسان و کم هزینه در کانون گردشگری، نقد و نظر بر آثار ادبی دانشجویی و فرا دانشجویی در کانون شعر و ادب و فعالیت های سایر کانون ها همه منجر به رشد و نمو دانشجویان در مباحث فرا دانشگاهی می شود.


دانشگاه ها موظف به ايجاد شرايط مناسب براي كشف استعداد ها هستند


فراهم کردن شرایط مناسب و سازنده از طرف دانشگاه برای دانشجویانی که در کنار تحصیل در رشته های خود صاحب مهارت های فرا درسی و به نوعی فوق برنامه می باشند امری واجب برای کشف این استعدادها است.


گشایش دریچه ای رو به فرهنگ متعالی در گرو توجه به کانون ها


بها دادن به کانون های فرهنگی باعث ایجاد نشاط و امید در میان دانشجویانی می شود که بخاطر توجه به آن ها و ارج نهادن به استعدادشان رشد می کنند که حاصل آن باز شدن دریچه ای رو به فرهنگ متعالی است، فرهنگ متعالی هدف تمام کسانی است که در این سرزمین تلاش می کنند تا به استعدادها و توانایی های خود جامه عمل بپوشانند.


عدم فعالیت پرشور برخی کانون ها نگران کننده است


با بررسی فعالیت کانون های فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی به نکته ای ناراحت کننده و قابل تامل بر می خوریم که آن عدم فعالیت پرشور برخی کانون هاست.


دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی ایران است که در تمام زمینه های علوم انسانی صاحب دانشجو است و به دلیل کیفیت دانشگاه معمولا دانشجویان توانمند و سخت کوشی را هر ساله به خود می بیند.


با نگاه به کانون آسیب های اجتماعی می توان دریافت که فعالیت های بسیاری را می توان برای آن تعریف کرد، بررسی نشست های علمی، نوشتن مقالات علمی، نشریه، همکاری با کانون فیلم و عکس برای به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی، تشکیل کارگروه دانشجویی ازدواج آسان، آموزش به کودکان کار و بسیاری مسائل دیگر را می توان در این کانون بررسی کرد.


کانون های زیادی مثل کانون آسیب های اجتماعی غیر فعال هستند که بسی جای تاسف و تامل دارد.


توجه به ظرفیت دانشکده ها و حضور دانشجویان فعال که به راحتی قابل جذب هستند و ایجاد جوی پر شور در تشکل های دانشجویی مانند کانون ها می تواند در بروز افکار سالم و کارساز در میان جوانان یاری رسان باشد.


کانون فضای ایجاد نشاط و فعالیت های گروهی کم هزینه است.حتما نباید همایش های ملی برگزار شود تا حاصل کار کانون ها به چشم بیاید.شاید برگزاری یک جلسه نقد کتاب، رونمایی از آثار دانشجویان، جلسات نقد فیلم در خرده گروه ها، اردوهای داخل شهری در قالب گروه کوهنوردی و تهرانگردی، ساخت فیلم های کم هزینه برای نمایش در جشن ها و مناسبت ها وچاپ نشریات سبک اما با محتوای زیبا توسط کانون های مختلف بتواند تفکر جمعی را در دانشجویان رشد دهد و به نوعی در بروز و رشد استعدادهایشان کمک کند.


جشن ها و همايش هاي ملي بايد منجر به كشف استعداد ها شوند


جشنواره ها و همایش های ملی بسیار ارزشمند و لازم هستند ولی این جشنواره ها زمانی تاثیرگذارند که با برگزاری آن ها بتوانیم استعدادهای نهفته این دانشگاه را کشف و به جامعه دانشگاهی و  فرا دانشگاهی معرفی کنیم.به نظر می رسد دلیل انتخاب نام رویش برای جشنواره ی کانون های برتر فرهنگی و هنری وزارت علوم همین موضوع باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار