۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۰۳:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۸۵۶
khalgh pool mashrooeiat nezam banki eghtesad eslami (35)

نشست تخصصی «خلق پول اعتباری درنظام بانکی و بررسی مشروعیت فقهی آن» اسفندماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دراین نشست، با حضور سید عباس موسویان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو شورای فقهی مشورتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هم چنین حسن سبحانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس و محمداسماعیل توسلی و محمدمهدی مجاهدی موخر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این نشست درباره شرعی یا غیر شرعی بودن خلق پول توسط بانک‌ها تصریح شد که اگر خلق پول بانک‌های تجاری قابل مدیریت توسط حکومت نباشد، باید در مورد آن بررسی‌های دقیق انجام شود.


دکتر محمداسماعیل توسلی محورهای این نشست را معرفی کرد و گفت: نشست حاضر شامل شناسایی چیستی و حقیقت خلق پول اعتباری از حیث اقتصادی و فلسفی و حقوقی؛ بررسی آثار مثبت و منفی اقتصادی و توزیعی آن در جامعه؛ بررسی مشروعیت فقهی آن با توجه به موضوع شناسی اقتصادی و فلسفی و عنوان حقوقی حاصله و بررسی مشروعیت فقهی آن با توجه به آثار اقتصادی و توزیعی که در جامعه برجا می‌گذارد می‌شود.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛


با گزارش تصویری نشست همراه باشید؛



 

 

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
04/12/1400 - 22:01
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
کسی که پول تولید می کند دلیل نمی شود که مالک پول باشد فقط برای هزینه و کاری که کرده را می تواند پول بستاند و برای مالک شدن تولید پول شده یک عده کار رایگان باید انجام دهند بعد پول تولید شده را مالکند و که بهتر است خدمت برای فقیر ترین آدم ها باشد واز محل خلق پول نباید پول قرض گرفت چون پشتوانه ندارد و بابتش خدمتی نشده که اعتبار داشته باشد و اگر از محل خلق پول ، پول قرض گرفته شود باید دو برابر کار رایگان انجام دهد تا هم قرضش را ادا کرده و هم پول تولید شده را مالک باشد و اگر فقط قرضش را ادا کرد پول هم باید صفر شود
پر بازدیدها
آخرین اخبار