۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۶۷۰۶۴

کتاب «فرهنگ حقوق ارتباطات» که نخستین فرهنگ منتشر شده در زمینه حقوق ارتباطات در کشور است، توسط دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد رشته «حقوق ارتباطات» دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد.


به گزارش عطنا، در مقدمه این کتاب که گردآوری، تدوین و ترجمه آن توسط «خدایار سعید وزیری» و «خدیجه بیات» دانش‌آموختگان رشته حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و «سحر سید تفرشی‌ها» دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته و از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است، می‌خوانیم:


«پیشرفت روزافزون ارتباطات و تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی، پرداختن به ابعاد حقوقی این حوزه را هر روز اهمیتی بیش از پیش می‌بخشد و قطعا یکی از مهمترین پیش‌نیازها و الزامات تحقیق و پژوهش در هر حوزه‌ای آشنایی با ادبیات و اصطلاحات آن حوزه است و به همین سبب نیز همواره شاهد انتشار فرهنگ‌ها و ترمینولوژی‌های تخصصی در حوزه علوم گوناگون هستیم.


کتابی که در دست دارید نیز از جمله این فرهنگ‌های تخصصی است که با توجه به نوپا بودن رشته حقوق ارتباطات در کشور و کمبود منابع و لزوم بهره‌مندی از کتب و مقالات خارجی نیاز به در دسترس بودن معنای اصطلاحات رایج در این متون احساس می‌شد. هرچند قطعا این اثر به عنوان نخستین فرهنگ در حوزه حقوق ارتباطات دارای نقایص فراوانی است که امید است با کمک خوانندگان گرانقدر در چاپ‌های آتی ایرادات رفع و بر غنای آن افزوده شود.


این اثر دربردارنده بیش از 600 واژه و عبارت اصلی در حوزه‌های مختلف حقوق ارتباطات است و همچنین به بیان خلاصه‌ای از مهمترین کنوانسیون‌های مرتبط با حقوق ارتباطات نیز پرداخته شده است. در انتها نیز برای تسهیل دسترسی محققان به منابع لیستی از رگولاتوری‌های کشورهای گوناگون با آدرس اینترنتی آنها که مهمترین مرجع برای تحقیق در حوزه مقررات ارتباطات است و همچنین لیستی از مهمترین ژورنال‌های تخصصی حقوق ارتباطات و مجموعه‌ای از پرکاربردترین اسناد حقوق ارتباطات کشور آورده شده است. امید آنکه مفید افتد و در نظر آید.»


علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید برخط چاپ اول کتاب «فرهنگ حقوق ارتباطات» که در 152 صفحه و توسط انتشارات خرسندی منتشر و به جامعه علمی و دانشگاهی کشور عرضه شده است، اینجا را کلیک کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار