کتاب بایستههای سواد رسانهای در عصر ارتباطات توسط عنایت داودی با مقدمهای از دکتر علی اصغرکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران به چاپ رسید.
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، کتاب بایستههای سواد رسانهای در عصر ارتباطات در چهار فصل با عناوین؛ مفهوم سواد رسانهای، سیر تحول رسانهها و جوامع، نظریات مرتبط با سواد رسانهای و آثار آن و آموزش سواد رسانهای تالیف شده است.
عنایت داوودی در مقدمه این کتاب آورده است سواد رسانه ای از جمله مهارتهای نوینی است که در عصر حاضر باید حاصل شود تا افراد با هر درجه علمی و تفاوتهای قومی، جنسیتی و اقتصادی و فرهنگی بتوانند نیازهای اطلاعاتی – آموزشی خود را از هزاران منابع خبر به درستی برگزینند.
در پایان این مقدمه آمده سواد رسانه ای این امکان را به ما میدهد تا انتخابگر فعالی باشیم و آنچه سیاست گذاران اطلاعاتی برای اهداف رسانه ای خود القا میکنند را به درستی گزینش کنیم.
همچنین در مقدمه این کتاب به قلم دکتر علی اصغرکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی آمده است: سواد رسانه ای برخورد هدفمند با رسانهها است که موجب بالا رفتن سطح اگاهی افراد جامعه به عنوان مخاطبین رسانهها میشود و منجر به ارتباط دو سویه و مشارکت جویانه با رسانهها از یک سو و از سویی دیگر تقویت ساختار دموکراتیک جامعه در راستای مباحث مشارکت فعال در حوزه رسانه میشود.
این مقدمه میافزاید سواد رسانه ای در دنیای دیجیتال امروز اهمیت فزاینده ای دارد و افراد مجهز به این مهارت میتوانند در اقیانوس بیکران اطلاعات به راحتی به انتخاب اطلاعات پرداخته و از این اطلاعات به درستی استفاده کنند.
کتاب بایستههای سواد رسانهای در عصر ارتباطات از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران در هزار نسخه چاپ شده است.
علاقه مندان به خرید این کتاب، چاپ دیگر کتب و نیز استفاده از سایر کتب چاپ شده در این انتشارات میتوانند با شماره تماس 33353521 معاونت فرهنگی واحد انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران تماس حاصل کنند.