۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۱۲۷
Jahad

کتاب بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات توسط عنایت داودی با مقدمه‌ای از دکتر علی اصغرکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران به چاپ رسید.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، کتاب بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات در  چهار فصل با عناوین؛ مفهوم سواد رسانه‌ای، سیر تحول رسانه‌ها و جوامع، نظریات مرتبط با سواد رسانه‌ای و آثار آن و آموزش سواد رسانه‌ای تالیف شده است.


عنایت داوودی در مقدمه این کتاب آورده است سواد رسانه ای از جمله مهارت‌های نوینی است که در عصر حاضر باید حاصل شود تا افراد با هر درجه علمی و تفاوت‌های قومی، جنسیتی و اقتصادی و فرهنگی بتوانند نیازهای اطلاعاتی – آموزشی خود را از هزاران منابع خبر به درستی برگزینند.


در پایان این مقدمه آمده سواد رسانه ای این امکان را به ما می‌دهد تا انتخابگر فعالی باشیم و آنچه سیاست گذاران اطلاعاتی برای اهداف رسانه ای خود القا می‌کنند را به درستی گزینش کنیم.


همچنین در مقدمه این کتاب به قلم دکتر علی اصغرکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی آمده است: سواد رسانه ای برخورد هدفمند با رسانه‌ها است که موجب بالا رفتن سطح اگاهی افراد جامعه به عنوان مخاطبین رسانه‌ها می‌شود و منجر به ارتباط دو سویه و مشارکت جویانه با رسانه‌ها از یک سو و از سویی دیگر تقویت ساختار دموکراتیک جامعه در راستای مباحث مشارکت فعال در حوزه رسانه می‌شود.


این مقدمه می‌افزاید سواد رسانه ای در دنیای دیجیتال امروز اهمیت فزاینده ای دارد و افراد مجهز به این مهارت می‌توانند در اقیانوس بیکران اطلاعات به راحتی به انتخاب اطلاعات پرداخته و از این اطلاعات به درستی استفاده کنند.


کتاب بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران در هزار نسخه چاپ شده است.


علاقه مندان به خرید این کتاب، چاپ دیگر کتب و نیز استفاده از سایر کتب چاپ شده در این انتشارات می‌توانند با شماره تماس 33353521 معاونت فرهنگی واحد انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران  تماس حاصل کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار