۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۷۸۸
zareian

استاد علوم ارتباطات گفت: رسانه های کشور در انعکاس اغتشاشات و وقایع اخیر اگرچه عملکرد متفاوتی داشتند اما در مجموع نسبتا خوب عمل کردند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، داود زارعیان افزود: رسانه های تصویری مجازی و مکتوب نیز هر کدام اتفاقات را به صورت متفاوت و بر اساس واقعیت به صورت درست اطلاع رسانی کردند.


وی ادامه داد: وقتی در کشوری رویدادی غیر عادی و یا بحرانی رخ می دهد، هر رسانه براساس قدرت و جایگاه خود باید نقش اطلاع رسانی حرفه ای را ایفا کند.


زارعیان با بیان اینکه رسانه های همسو با نظام وظیفه مدیریت، کنترل بحران و نیز تنویر افکار عمومی را در چنین مواقعی بر عهده دارند، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع جلوی بروز شایعات را می گیرد و از بزرگ نمایی حادثه پیشگیری می کند.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه رسانه های کشور وقایع را درست منعکس کرده اند، گفت: این اطلاع رسانی درست و به موقع مانع از شیوع شایعات شد.


زارعیان بحث آگاه سازی را از دیگر رسالت های مهم رسانه های کشور در مواقع بحرانی دانست و افزود: رسانه ها باید چگونگی شکل گیری اتفاقات و اهداف آن را مورد توجه قرار داده و بررسی و تحلیل کنند.


وی خاطر نشان کرد: وقتی رسانه های تصویری مکتوب و مجازی ناآرامی ها پوشش می دهد باید به این نکته توجه کنند که کار آنها باعث نگرانی و تشویش مردم نشود.


در هفته گذشته، عده ای با سوءاستفاده از فرصت طرح مطالبات اقتصادی، اقدام به ایجاد آشوب و ناآرامی خیابانی کردند که حرکت آنها با واکنش مردمی و برخورد هوشمندانه نظام جمهوری اسلامی مهار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار