۰۴ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۶۱۷۲۲
kongere beynolmelal madadkari (26)

اولین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی با عنوان «۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران» در هفته آخر آذرماه ۹۶ با مشارکت فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این گردهمایی بزرگ مددکاران اجتماعی کشور با حضور جمعی از اساتید مددکاری اجتماعی و روسای انجمن های مددکاری اجتماعی از کشورهای مختلف در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه سال جاری در تهران برگزار شد.


این کنگره فرصت مناسبی برای آغاز ارتباطات بین المللی مددکاران اجتماعی ایران و راهی برای تعامل‌های علمی و اجرایی بین مددکاران و دانشگاهیان این رشته با سایر کشورها بود.


از جمله مهمانان ویژه خارجی دکتر روری تروئل، دبیرکل فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی، دکتر ماریکو کیمورا، رئیس منطقه ای آسیا-اقیانوسیه و پریسکا فلشلین، نماینده فدراسیون در مقر سازمان ملل متحد، و نیز مهمانانی از کشورهای استرالیا، آلمان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، روسیه، اسلونی، تاجیکستان، مالزی، هندوستان، پاکستان، ایرلند، نیجریه، نپال، سوئیس و کانادا حضور دارند که شامل اساتید دانشگاه و مدیران انجمن های مددکاری اجتماعی از کشورهای مختلف بودند.


همچنین در این همایش، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و سیدرضا صالحی امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

گفتنی است تفاوتی که این همایش با کنگره ۵۰ سال مددکاری اجتماعی که در سال ۸۶ برگزار شد، دارد «بین‌المللی بودن» آن است. در این کنگره آنگونه که دبیر کنگره و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اعلام کرده است.


گزارش تصویری روز اول این همایش را در ادامه می‌بینید؛


عکس: نريمان صداقت-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار