۱۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۵۸۳
tafahomname allame boors kala (3)

دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بورس کالای ایران روز سه‌شنبه، 18 مهرماه در نشستی مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


به گزارش خبرنگار عطنا، در این نشست دکتر حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر عبدالساده نیسی، مدیر امور پژوهشی، دکتر حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد، دکتر مصطفی شریف، مدیرگروه اقتصاد کشاورزی، دکتر محمد جلوداري ممقاني، مدیرگروه ریاضی و دکتر آرین دانشمند، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد مهمان جمعی از مسئولان سازمان بورس کالای کشور بودند.


در این نشست که در یکی از دفاتر سازمان بورس کالای ایران برگزار شد، دکتر هنری با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه علامه طباطبائی گفت: هر چه ارتباط دانشگاه با سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بیرون بیشتر شود باید آن را به فال نیک گرفت.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبائی با وجود اینکه بزرگترین مرجع علوم انسانی کشور است اما با حضور متخصصان علوم ریاضی و رایانه در علوم پایه هم دستی دارد که از افتخارات دانشگاه هستند.


وی  افزود: این دانشگاه حدود 17 هزار دانشجو و 11 دانشکده تخصصی است که در بین آنها حوزه‌ای که بیشتر به سازمان بورس کالا نزدیک است دانشکده‌های «مدیریت و حسابداری» و «اقتصاد و علوم ریاضی» هستند.


وی در ادامه به توضیحاتی درباره هسته‌های پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و نحوه فعالیت آنها پرداخت.


دیگر موضوعی که دکتر هنری به آن اشاره کرد «نشست‌های کمک به حل مشکلات کشور» بود و گفت: این نشست‌ها به طور تخصصی به موضوعات مهم ورود می‌کند که این هم یکی از ابتکارات دانشگاه ما است که در این زمینه هم می‌تواند با راهکارهای علمی با سازمان بورس کالای ایران همکاری کند.


هنری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از شصت مورد از این نشست‌ها برگزار شده است که بازخوردهای خوب داشته‌ایم و نتایج علمی آن برای دستگاه مربوطه ارسال شده است.


وی افزود: رویکرد دیگر دانشگاه عملیاتی کردن و نزدیک کردن تئوری‌ها و ایده‌ها به واقعیات جامعه و دستگاه‌های اجرایی کشور است.


هنری تصریح کرد: متاسفانه گاهی بسیاری از مدیران دستگاه‌ها که حتی خودشان خروجی دانشگاه هستند اما اعتقادی به حضور دانشگاه ندارند که این مسئله باید بازنگری شود.


وی در پایان اظهار کرد: دیگر کاری که دانشگاه ما در پیش گرفته است این است که دانشجویان در کنار تحصیل چند مهارت کاربردی را برای حضور در جامعه فرا بگیرند که مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه و دوره‌های مهارت‌آموزی از این موارد هستند.


گفتنی است بورس کالای ایران به عنوان یک نهاد جوان و نوپا بنا دارد از دانش و تجربه دانشگاه بهره ببرد. به گفته مسئولان  آن، این نهاد سعی دارد جایگاه خود را به عنوان بزرگترین بازار مشتقه ایران نگه دارد طوری که سال گذشته نزدیک به 39000 میلیارد تومان گردش مالی داشته است و توسعه این بازار و کمک آن به اقتصاد ملی نیازمند دانشی است که منشا آن دانشگاه است و ضرورت حضور افراد متخصص و علمی در بسیاری از کالاها احساس می‌شود.


عکس: ریحانه مهیاری-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار