۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۰۹۴۱
814428755_152347

 423918809_76359


تعدادی از دانشگاه‌های ایرانی با حضور در دانشگاه اتونومای مادرید ــــ جزو پنج دانشگاه برتر اسپانیا ــــ  ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که یکی از مفاد آن «همکاری در جذب بودجه‌های پژوهشی از نهادهای بین‌المللی» است.


به گزارش عطنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه اتونومای مادرید اسپانیا 17 خرداد جاری میزبان رؤسا، معاونان و مدیران دانشگاه های علامه طباطبائی، شهید چمران اهواز، کردستان و نیز نماینده ای از دانشگاه بین المللی امام خمینی و نماینده دانشگاه کارلوس سوم از اسپانیا بود.


در این دیدار سه ساعته، دانشگاهیان ایران و اسپانیا به گفتگو و تبادل نظر درباره شیوه های گسترش همکاری های علمی بین المللی پرداخته و زمینه های اجرای پروژه های علمی مشترک را بررسی کردند. معرفی توانمندی های هر یک از این دانشگاه ها و ارائه پیشنهاد برای همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک علمی از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.


امضای تفاهم نامه همکاری شش دانشگاه ایرانی در حوزه بین‌المللی نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این سفر انجام شد.
شش دانشگاه علامه طباطبائی، فردوسی مشهد، سیستان و بلوچستان، شیراز، شهید چمران اهواز و کردستان به دنبال گسترش همکاری های علمی بین المللی میان دانشگاه های ایرانی، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین‌المللی را در محل سفارت ایران در مادرید به امضا رساندند.
این تفاهم نامه به منظور اجرایی شدن «تفاهم نامه همکاری بین المللی شدن آموزش عالی» بوده و بر اساس مفاد آن، هم افزایی در برگزاری دوره ها و برنامه های مشترک برای دانشجویان خارجی، برگزاری کارگاه ها و همایش های بین المللی مشترک، چاپ کتاب های مشترک به زبان های گوناگون، همکاری در جذب بودجه‌های پژوهشی از نهادهای بین‌المللی و تبادل تجربیات در زمینه های همکاری با دانشگاه ها و پژوهشکده های کشورهای مختلف مورد توافق قرار گرفت.


در پایان این جلسه، رئیس دانشگاه اتونوما مهمانی نهار به مناسبت حضور هیئت ایرانی برگزار کرد.


گفتنی است دانشگاه اتونومای مادرید جزو 200 دانشگاه برتر جهان و پنج دانشگاه برتر اسپانیا به شمار می رود.


[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="40946,40945,40944,40943"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار