۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۸۳۲
Daneshkadeh Oloum Ertebatat Allameh Tabatabaei

استاد حقوق دانشگاه علامه در گفت‌وگو با عطنا، تلاش‌ها جهت تاسیس دانشکده مستقل علوم ارتباطات توسط رئیس دانشگاه علامه طباطبائی را از مهمترین اقدامات سلیمی در دوران ریاست وی خواند.


به گزارش عطنا، دکتر رویا معتمدنژاد، دانشیار گروه حقوق عمومی و بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا ضمن برشمردن برخی از اقدامات مثبت حسین سلیمی در دوران ریاست بر دانشگاه علامه طباطبائی، عمل به وعده تاسیس دانشکده مستقل علوم ارتباطات توسط حسین سلیمی در حداقل زمان ممکن را از مهم‌ترین اقدامات وی دانست.


به گفته معتمدنژاد، علی‌رغم وعده‌های روسای قبلی دانشگاه مبنی بر تلاش جهت تاسیس دانشکده علوم ارتباطات و تلاش‌های  فراوان برخی از استادان از جمله زنده‌یاد استاد کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران، این تلاش‌ها هیچ‌گاه منجر به نتیجه نشد اما در دوران ریاست دکتر سلیمی، ایشان در پی قول جهت مساعدت در استقلال دانشکده علوم ارتباطات در مراسم بزرگداشت استاد معتمدنژاد، با پیگیری قول خود در زمانی بسیار کوتاه‌تر از تصور همه ما، نسبت به تاسیس این دانشکده اقدام کردند.


استاد حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: در کنار تلاش‌های فراوان برخی از دیگر استادان علوم ارتباطات، تصور تشکیل دانشکده و تحقق رویای دیرین پدر علوم ارتباطات ایران در این مدت بدون تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر سلیمی در مقام ریاست دانشگاه امکان‌پذیر نبود.


این حقوقدان افزایش تعامل گروه علوم ارتباطات با دیگر  دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخلی و خارجی، آزادی عمل و تقویت جایگاه این دانشکده در سطح داخلی و خارجی را از جمله تاثیرات تاسیس این دانشکده عنوان کرد و گسترش اطلاع‌رسانی و تقویت تعاملات دانشکده با جهان بیرون از دانشگاه را از اثرات بدون واسطه استقلال دانشکده ارتباطات دانست.


وی تاسیس و فعالیت باشگاه خبری عطنا را نیز از جمله نتایج مثبت و نمودهای عینی استقلال دانشکده ارتباطات دانست که در کنار فراهم نمودن امکان بازتاب هرچه بیشتر فعالیت‌های دانشگاهی برای اهالی جامعه دانشگاهی و علمی کشور، به عنوان یک رسانه دانشجویی و دانشگاهی، نقش موثری در گسترش و بهبود آزادی بیان نیز ایفا می‌کند.


این استاد دانشگاه، افزایش تعامل با دانشجویان و استادان، گسترش روابط با مراکز علمی داخلی و خارجی در کنار بازشدن فضای تحصیل و آزادی بیان در دانشگاه در حدی مطلوب و مورد قبول را از دیگر تحولات قابل ذکر در دوره چهار ساله اخیر در دانشگاه علامه طباطبائی ذکر کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار