۰۳ شهريور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۶۵۶
Sofaraye Khareji Ejlas Daneshjouyane Mostaghel (6)

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العدله یمن به انتشار عمدی بیماری وبا توسط آمریکا و سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: تمام شواهد از این امر حکایت دارد که بیماری وبا به صورت عمدی در یمن در حال انتشار و شیوع پیدا کردن در شهرها است.


حجت‌الاسلام سیدحسن علی العماد در حاشیه «نشست بین‌المللی جبهه جهانی مقاومت» در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، بیان کرد: از ابتدای تهاجم سعودی به یمن تا به امروز، موقعیت و وضعیت فعلی این کشور در بدترین شکل ممکن خود است.


وی با بیان اینکه در این دو یا سه هفته آینده اگر نتوانیم نقشه دشمن را خنثی کنیم، یمن از دست می‌رود، گفت: جبهه داخلی یمن از دو جریان تشکلی شده است که شامل انصارالله و گروه‌های و احزاب هم‌پیمان آن به رهبری سید عبدالملک الحوثی و نیروهای و گروه‌های طرفدار علی‌ عبدالله صالح است.


العماد درباره همین موضوع ادامه داد: امارات متحده عربی هم به جبهه داخلی یمن وارد شده است که طرفداران علی عبدالله صالح با این کشور همکاری دارند و قصد دارند یمن را از داخل در ابعاد مختلف تضعیف و به نوعی تجزیه کنند.


وی با اشاره به اینکه سیاست سعودی، امارات و طرفداران آنها در یمن این است که مردم را به دو دسته تقسیم کنند، گفت: آنها به روشنی پیام خود را دشمنی برای حذف انصارالله و گروه‌های وابسته به آن اعلام کرده‌اند.


رهبر جنبش شیعیان یمن با بیان اینکه سیاست دشمنان این است که در کشور ما جنگ داخلی راه بیندازند، افزود: آخرین فرصت برای سعودی نیز همین است، چون در جنگ خارجی تاکنون نتوانسته است موفقیتی به دست آورد، می‌خواهد از طریق جنگ داخلی میان یمنی‌ها فتنه و دو‌ دستگی ایجاد کند.


وی اضافه کرد: بنابراین یمن در دو یا سه هفته آینده سخت‌ترین شرایط چند سال اخیر خود را تجربه می‌کند.



دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العدله یمن با بیان اینکه امروز یمن تنهای تنها است و سؤال من این است که آیا شما می‌دانید که اگر در این هفته به داد یمن نرسید چه اتفاقی می‌افتد؟، گفت: عربستان از هر طرفی به یمن حمله کرده و اگر در همین مدت کاری صورت نگیرد، مشخص نیست چه اتفاقی برای کشور ما رخ دهد.


العماد با تاکید بر اینکه اگر یمن شکست بخورد جبهه مقاومت و همه مناطق از عربستان و اسرائیل شکست خواهند خورد، افزود: مسئله شوخی نیست و من این پیام را به همه می‌دهم که این هفته، هفته حساسی برای جبهه مقاومت است و اگر در این ساعت‌ها جبهه مقاومت به داد یمن نرسد همه چیز به دست عربستان می‌افتد.


وی با اشاره به اینکه حدود 400 بیمارستان و درمانگاه در یمن منهدم و ویران شده است، گفت: وضعیت در یمن طوری است که از نظر دارو به صفر رسیده است.


دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العدله یمن تصریح کرد: طبق آمار سازمان ملل در یمن هر روز از هر 10 نفر یک نفر به دلیل نبود دارو جان خود را از دست می‌دهد.


وی به انتشار عمدی بیماری وبا توسط آمریکا و سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: تمام شواهد از این امر حکایت دارد که بیماری وبا به صورت عمدی در یمن در حال انتشار و شیوع پیدا کردن در شهرها است و تا کنون در این زمینه 500 هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده که چهار هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.


العماد با بیان اینکه متأسفانه همین کشورهای عامل انتشار بیماری وبا مانع رسیدن دارو نیز می‌شوند، اظهار کرد: انتظار ما از مردم ایران این است که به فریاد براداران یمنی خود رسیده و به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» آیا کسی هست که مرا یاری کند؟ پاسخ دهند و مسئولان نیز به فرمایشات امام خامنه‌ای درمورد یمن عمل کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار