۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۶۲۶
forghani (13)

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم روزخبرنگار و اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان به سخنرانی در مورد جایگاه مطبوعات این استان از نظر رسانه ای و توسعه ای پرداخت.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا ، محمدمهدی فرقانی 17 مردادماه در مراسم روز خبرنگار و اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان، افزود: با توجه 45 سال سابقه تحصیل ، روزنامه نگاری و تدریس ، مطبوعات محلی استان زنجان توسعه یافته و با کیفیت می‌بینم.
وی اظهار کرد: با همه مطبوعات استان‌ها آشنایی داشته و بیشتر جشنواره های محلی، سراسری و منطقه ای را داوری کردم ، بی تردید رسانه ها بویژه مطبوعات محلی استان زنجان یکی از قوی ترین ها، بهترین ها، و جذاب ترین در قیاس با همه مطبوعات استانی هستند.
این استاد ارتباطات خاطرنشان کرد: مطبوعات استان زنجان از نظر ساختار، سبک و محتوا وضعیت بهتری دارند و می‌توان گفت مطبوعات این استان به لحاظ ساختاری دست کمی ار روزنامه های سراسری ندارد و دارای جذابیت و حرفه ای است و دارای المان های بصری است که می‌تواند به مخاطب کمک کند.
فرقانی افزود: به لحاظ محتوا نیز پشت این مطبوعات و رسانه های محلی استان زنجان یک تفکر توسعه ای نهفته و این موضوع بسیار اهمیت دارد و به این معنا که مطبوعات محلی این استان نخست بر مسائل محلی تمرکز داداند و این بعنی وظیفه ای که رسانه های محلی عهده دار هستند .
وی بیان کرد: نکته دوم این است مطبوعات استان زنجان بر اولویت های توسعه ای شناخت دارند و انگشت روی نارسایی‌هایی گذاشته اند که بوی خصومت و دشمنی با مسئولان از آن نمی‌آید اما همین امر، هشداری است که مسوولان محلی شناخت بهتری از حوزه مسؤولیت خود پیدا کرده و تلاش برای رفع آن داشته باشند.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات ادامه داد: تعامل بین همکاری مسوولان استان با رسانه های محلی به پویایی و رشد منجر شده و از طرفی اگر انها نخواهند رسانه ها را تحمل نکنند، رسانه ها نمی توانند به درجه ای از رشد و توسعه یافتگی دست یابند.
این مسئول بیان کرد: از سوی دیگر روزنامه‌نگاران محلی نیز بخواهند بدون رعایت عدالت، انصاف ، اعتدال و با شناخت بی جهت و مطالعه نشده انتقاد کنند، نمی‌توانند احساس و امنیت و آرامشی که برای انجام چنین حرفه ای ضروری است را داشته باشند.
فرقانی خاطر نشان کرد: متاسفانه باوجود تاریخ طولانی مطبوعات محلی مشکلات، کمبودها و نارسایی هایی نظیر ضعف بنیه مالی، فقر نیروی انسانی آموزش دیده و آماده، نارسایی های فنی و تکنیکی و بالاتر از همه در توزیع، انتشار و جذب مخاطب، مشکل دارند و مطبوعات محلی استان زنجان توانسته این مشکلات را سپری کند.
به گزارش ایرنا،در پایان این مراسم برترین های جشنواره معرفی و از آنان قدردانی شدند.
17مرداد 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروهک تروریستی طالبان شهید شدند ، شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد ، 17 مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار