۰۸ تير ۱۳۹۶ ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۰۵۲
Neshaste tahlil enghelab Eslami - Khoramshad (1)

يکي از پديده هايي که در جهان امروز بدرستي در مورد آن صحبت مي شود، حقوق بشر است، اما در دنياي امروز تمدن غالب که تمدن غرب است از اين ابزار حقوق بشر، رياکارانه براي سلطه بر کشورهاي ديگر استفاده مي کند.


به گزارش عطنا، محمدباقر خرمشاد، استاد دانشگاه علامه طباطبائي یادداشتی درباره حقوق بشر آمریکایی نوشته است که در روزنامه جام جم به چاپ رسیده است. متن آن به شرح زیر است:


مهمترين نقض حقوق بشري که توسط غرب در دنياي جديد صورت گرفته، پديده استعمار است. در جريان استعمار انسان هاي بسياري نابود شدند و امروز نيز در استعمار نو، غربي ها زندان هاي مختلفي در نقاط گوناگون ايجاد کرده اند و حتي در درون غرب، شهروند درجه يک، دو، سه و... وجود دارد. براي شبکه رسانه هاي غرب که بلندگوهاي توجيه کننده منافع غرب هستند، آيا انسان هاي بسياري که امروز در پاکستان، افغانستان، عراق و يمن کشته مي شوند با تعداد اندکي که در اتفاقات تروريستي در شهرهايي مثل لندن و برخي نقاط ديگر اروپا کشته مي شوند، همسان هستند؟ اين يکي از آلام و رنج هاي بزرگ امروز است؛ البته هر جايي که حقوقي ناديده گرفته شود، مذموم است، ولي مذموم تر اين است که تحت عنوان حقوق بشر، انسان هاي زيادي براحتي کشته مي شوند.


متاسفانه امروز غرب تعيين مي کند که چه کسي بشر و چه کسي بشر نيست و متناسب با آن نهايت سوءاستفاده را عليه کليت بشر مي کند و اين مسئله‌اي است که ما از ابتداي انقلاب تاکنون با آن مواجه بوده ايم. در همين جا خوب است به سالگرد ترور آيت الله دکتر بهشتي و حمايت هاي مختلف آمريکا از تروريست ها از همان سال هاي ابتدايي انقلاب اشاره کرد. در سال هاي قبل از انقلاب، مردمي آنقدر از يک نظام سياسي خسته بودند که به قيمت کشته شدن تعدادي از بهترين هايشان انقلاب کردند.


در همان سال هاي ابتدايي انقلاب تعداد بسياري از حلقه اول، دوم و سوم ياران امام توسط تروريست ها شهيد و حلقه چهارم و پنجم هم در جنگ شهيد شدند. در هيچ انقلابي به اين اندازه ضدانقلاب دست به کشتار نزده بود، اما غرب در مقابل نه فقط از مردم ايران و رهبراني که عليه ديکتاتوري انقلاب کرده بودند، حمايت نکرد؛ بلکه از تمام کساني که مي توانستند به انقلاب صدمه بزنند حمايت کرد.


ايران تابلوي تمام نمايي براي رسوايي حقوق بشر آمريکايي و غرب است. چنين رويکردي از سوي اروپا و آمريکا در قبال ايران نشان مي دهد براي غرب منافعش مهم است و مقدس ترين مقدسات بشر ابزاري در دست غرب براي تامين منافعش است. به عنوان مثال، ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريکا در معامله اي در قبال 500 ميليارد دلار به کودتا در عربستان کمک کرد که قيمت آن کشته شدن هزاران انسان از اين به بعد است.


اين درحالي است که مستبدترين نظام سياسي در عربستان وجود دارد و هيچ فرد منصفي نظام سياسي سعودي را حمايت نمي کند.در پايان نيز بايد گفت با وجود شهيد شدن تعداد بسياري از بزرگان انقلاب اسلامي توسط تروريست ها، به تعبير رهبر انقلاب، غرب از ابتدا تلاش کرده جاي شهيد و جلاد را عوض کند و اين هم از عجايب تمدن امروز است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار