۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۷۲۱۵۳
همایش «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» در دانشکده اقتصاد

همایش دوروزه ««اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال» با حضور استادان و پژوهشگران رشته‌های مختلف یکشنبه، ۲۹ بهمن در دانشکده اقتصاد و علوم ریاضی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دانشگاه علامه طباطبائی در راستای ارتباط دانشگاه و دولت در دوره جدید در صدد برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی در چهار دانشکده این دانشگاه برآمده است.


با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی و لزوم مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این مهم، همایشی تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی با مشارکت ۱۳ دانشگاه برتر کشور در نیمه اول اسفند ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.


در این راستا، دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و اقتصاد برآن شدند تا قبل از برگزاری این همایش سراسری، به صورت جداگانه همایش‌های همسویی را یکشنبه، ۲۹ و دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه برگزار کنند. هر دانشکده موضوع اقتصاد مقاومتی را از منظر تخصص خود بررسی کرد و نتیجه را در روز همایش اصلی، ارائه داد.


عطنا گزارش هر دانشکده را به صورت مجزا منتشر می‌کند.


گزارش تصویری افتتاحیه و پنل‌های روز اول همایش «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در دانشکده اقتصاد را در ادامه می‎‌بینید؛


حسن طایی، رئیس دانشکده اقتصاد در جایگاه دبیر این همایش، سمیه شاه‌حسینی، معاون پژوهشی دانشکده اقتصاد در جایگاه مسئول این همایش و لیلا صفی‌پور، کارشناس پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی در جایگاه کارشناس همایش هستند.


 از جمله محورهای این همایش می توان به بهره وری و رونق اقتصادی، موانع و چالش های حرکت در جهت سامان دهی نظام نوآوری ملی و اقتصاد دانش بنیان، چالش های تخصیص و توزیع سهم بری عوامل تولید در زنجیرۀ تولید در سطح بنگاه، بخش و کلان کشور، راه کارهای توسعۀ کارآفرینی در اقتصاد کشور، نفت، درآمدهای نفتی و حمایت از تولید ملی و... اشاره کرد.


عکس: شقایق صفی خانی-عطنا




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار