۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۶۹۱۲۶
ماندانا تیشه‌یار، سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی

رئیس دانشگاه هرات، رئیس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه به دعوت و میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی به تهران آمدند.


به گزارش عطنا، هیئت دانشگاه هرات شامل عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات، سهیلا عرفانی، رئیس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی و عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه جمعه، 13 بهمن به تهران رسیدند.


این هیئت 3 نفره که به دعوت حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به ایران آمده‌اند، سه روز در تهران اقامت دارند و از دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه‌طباطبائی بازدید و با رؤسای این دانشکده‌ها و دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند.


ماندانا تیشه‌یار، سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی در مورد سفر این هیئت سه نفره از افغانستان به ایران، گفت: ما از سال گذشته گفت‌وگو با دانشگاه هرات را برای همکاری شروع کردیم، از اعضای دانشگاه هرات دعوت کردیم تا از دانشگاه علامه‌طباطبائی بازدید کنند، مهرماه 1395 همراه با چهار نفر از اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی از دانشگاه هرات بازدید کردیم، دانشگاه هرات مساحتی بزرگ و فضای پویایی داشت که حدود 18 هزار دانشجو و 16 دانشکده دارد.


وی افزود: بعد از بازدید هیئت چهار نفره ما از دانشگاه هرات، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی از عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات برای بازدید از دانشگاه علامه‌طباطبائی و امضای تفاهم‌نامه همکاری دعوت کرد.


سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی یکی از دلایل مناسب بودن فرصت همکاری دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه هرات را فاصله مکانی این شهر با ایران عنوان کرد و گفت: شهر هرات نزدیکترین شهر بزرگ افغانستان به ایران است و از نظر فرهنگی و زبانی پیوندهای تاریخی بسیاری بین هرات و ایران وجود دارد، ما آنجا ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های علمی دوجانبه مشاهده کردیم.


تیشه‌یار هدف از فراهم کردن زمینه‌های بازدید هیئت دانشگاه هرات از دانشگاه علامه‌طباطبائی را گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های ایران و افغانستان دانست و گفت: طی سال‌های اخیر دانشگاه علامه‌طباطبائی در گسترش همکاری‌های علمی بین دانشجویان و اساتید ایران و افغانستان پیشگام بوده است.


وی در مورد برنامه این هیئت در روزهایی که در ایران هستند، گفت: طی سه روزی که هیئت دانشگاه هرات، دومین دانشگاه بزرگ دولتی افغانستان مهمان دانشگاه علامه‌طباطبائی است از دانشکده‌های مختلف بازدید و با اساتید و دانشجویان گفت‌و‌گو می‌کنند و تفاهم‌نامه همکاری امضاء نیز می‌کنیم که در چارچوب آن بتوانیم همکاری‌های علمی را گسترش دهیم.


سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی درمورد رویکرد و نظر عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات نسیت به دانشگاه علامه‌طباطبائی، اظهار کرد: دکتر فایز از ابتدا معتقد بود که دانشگاه علامه‌طباطبائی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در غرب آسیا است، همچنین رئیس دانشگاه هرات بسیار تمایل دارد که در حوزه علوم انسانی با دانشگاه علامه‌طباطبائی همکاری کند.


وی به مباحث مطرح شده در دیدار شنبه، 14 بهمن‌ماه هیئت دانشگاه هرات با عطاالله کوهیان، معاون امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار دانشگاه هرات نسبت به همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی اعلام آمادگی کرد.


تیشه‌یار درمورد زمان رسیدن این هیئت به تهران، گفت: هیئت دانشگاه هرات جمعه شب، 13 بهمن به تهران رسیدند و دانشگاه علامه طباطبائی به مدت سه روز میزبان این هیئت سه نفره است و اولین ملاقات این هیئت صبح شنبه با عطاالله کوهیان، معاون امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی کشور و دومین دیدار با محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بود و روز دوشنبه، 16 بهمن از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با علی‌اکبر تاج‌مزینانی، رئیس این دانشکده دیدار می‌کنند.


سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایان دیدار محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی با هیئت دانشگاه هرات، پیشنهاد برگزاری مدرسه تابستانه در تابستان 1397 را داد و گفت: می‌توانیم در این مدت که هیئت دانشگاه هرات در ایران هستند برای برگزاری مدرسه‌ای تابستانه برنامه‌ریزی کنیم و از استادهای دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات برای تابستان پیش رو دعوت کنیم تا به دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی بیایند تا هم از محضر اساتید ما استفاده کنند و هم نشستی علمی با نام «روزنامه‌نگاری در افغانستان» برای شنیدن تجربه‌های روزنامه‌نگاران افغان توسط روزنامه‌نگاران ایرانی برگزار کنیم.


برای دیدن گزارش تصویری این بازدید اینجا را کلیک کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار