۰۴ تير ۱۳۹۶ ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۲۵۴۴
dr habibi (9)

اعضای شورای پنجم از یاد نبرند که با استفاده از اعتبار و سوابق جمعی اصلاح‌طلبان وارد پارلمان شهری شدند. بنابراین در قبال بسیاری از مسائل مسئولند و باید پاسخگو باشند. شهر تهران شهر بزرگی است که هر سیاستی در این کلانشهر تغییر کند در سراسر کشور اجرا می‌شود. اعضای شورای شهر پنجم در تهران می‌توانند برای مسئولان در سایر شهرها در اداره مطلوب شهر، رفتار قانونمند و پاکدستی، الگو باشند.


به گزارش عطنا، نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادداشتی درباره شورای شهر پنجم شهر تهران و انتخاب شهردار توسط آنان نوشته است که در روزنامه آرمان امروز منتشر شده است. متن این یادداشت به شرح زیر است:


عدم انتخاب شهردار از لیست شورای شهر پنجم، یکی از رویدادهای بسیار خوشایند و البته اخلاقی و عقلایی روزهای اخیر بود که به‌طور قطع اعتماد بیش از پیش شهرواندن به لیست امید و در نهایت انسجام و اتحاد اعضای شورای شهر پنجم را در پی‌خواهد داشت، زیرا شهروندان به لیست امید در انتخابات شورای شهر پنجم رأی دادند نه برای اینکه اعضای لیست به دنبال خواسته‌های سیاسی و جناحی خود بروند، بلکه آنها به اعضای لیست امید در انتخابات شورای شهر اعتماد کردند و رأی خود را در کفه اخلاص گذاشتند تا به صورت قانونی و تخصصی، مطالبات و اهداف آنها در شهر تهران مورد پیگیری قرار گیرد.


اعضای شورای پنجم حتی رئیس شورا نباید برای خود امتیاز جداگانه‌ای قائل شود، بلکه باید همه اعضای شورا به صورت قانونی و برحسب انتظار مردم در پارلمان شهری عمل و رفتار کنند. منتخبان شورای پنجم فراموش نکنند که مردم تجربه مطلوبی از شورای شهر چهارم و شهرداری ندارند، زیرا در طی سال‌های گذشته مسئولان شهری به جای پیگیری مطالبات عمومی به دنبال اهداف جناحی و سیاسی خود بودند، بنابراین بسیار مهم است که اعضای شورای شهر جدید از مسائل جناحی و سیاسی فارغ بوده و از جایگاه خود در شورا سوء‌استفاده‌های غیرقانونی نکنند. در نهایت همه توان و ظرفیتشان را برای حل مشکلات شهر و مطالبات شهروندان به کار ببرند.


امروز کلانشهر تهران با گرفتاری‌های عدیده‌ای چون ترافیک، مشکلات محیط‌زیست، آرایش شهری، بهداشت و... روبه‌روست که رفع آن تنها با احساس تعهد و پیگیری دغدغه‌مندانه اعضای شورای پنجم ممکن خواهد بود.


در عین حال، علاوه بر شهرداری، شورای شهر باید خود نیز از اختیاراتی برای سازماندهی محلات شهر تهران، بهداشت، آسیب‌های اجتماعی، محیط‌زیست، ترافیک و... برخوردار باشد، به همین دلیل شورا می‌تواند طرحی را در این زمینه به مجلس ارائه دهد تا به یاری پارلمان ملی، اختیارات شورا برای حل معضلات شهری و اداره مطلوب شهر تهران افزایش یابد.


در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که شورای شهر پنجم با اعتماد بالای شهروندان در تهران و سایر شهرها روبه‌روست. بنابراین باید به تعهدات خود بی‌کم‌وکاست و بدون هیچ ‌توجیهی عمل کند. اعضای شورای پنجم از یاد نبرند که با استفاده از اعتبار و سوابق جمعی اصلاح‌طلبان وارد پارلمان شهری شدند. بنابراین در قبال بسیاری از مسائل مسئولند و باید پاسخگو باشند.


شهر تهران شهر بزرگی است که هر سیاستی در این کلانشهر تغییر کند در سراسر کشور اجرا می‌شود. اعضای شورای شهر پنجم در تهران می‌توانند برای مسئولان در سایر شهرها در اداره مطلوب شهر، رفتار قانونمند و پاکدستی، الگو باشند. بنابراین اعضای شورای شهر پنجم باید همه توان و دقت خود را تنها و تنها به حل مشکلات شهری معطوف کنند و پاکدستی‌شان را حفظ کنند تا با ارائه کارنامه‌ای موفق و گام‌هایی بزرگ‌تر مانند ایجاد درآمد پایدار شهری و شفاف‌سازی مالی در شهرداری، اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر ششم، سخنی برای گفتن در نزد مردم و جلب اعتماد دوباره آنها داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار