رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار کرد: «آسیبشناسی» مسائل بسیار نیاز است و در این راستا چند رویکرد از جمله نقد هر آنچه که هست، بنیادی کار کردن و انجام اصلاحات وجود دارد، ضمن اینکه باید کاربردی بودن برخی از رشتهها را در نظر گرفت و سپس بر طبق آن، مبانی ارزشی سنجید.
به گزارش عطنا، نشست هماندیشی استادان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع «بررسی تحول و ارتقای علوم انسانی»، دوشنبه، 29 خردادماه به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در سالن شورای این دانشکده با حضور جمعی از استادان برگزار شد.
در بخشی از این نشست، دکتر لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی درباره بحثهای انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: در بحث انقلاب فرهنگی تاکید بر این بود که مباحثی که در دانشگاهها تدریس میشود به دلیل نداشتن مبنای اسلامی در مبانی فلسفی و ارزشهای آن باید متوقف و یک بازنگری اساسی بر روی آن انجام شود.
الفت ادامه داد: آنچه که خروجی این قضیه بود در عمل راضیکننده و جوابدهنده نبود و چند سال بعد از این انقلاب، شاید چنین تصور و برداشتی ایجاد شد که نسبت به قبل تغییری صورت نگرفته است و صرفاً مانعی در راه پیشبرد دانشگاه بوده است.
او اضافه کرد: درسهایی از قبیل مدیریت اسلامی افزوده شده بود که درسهای موفقی در دانشگاه نبودند بنابراین لازمه حل این مشکلات باز گذاشتن فضا برای ارائه نقد و حل مشکل است.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری با بیان اینکه «آسیبشناسی» بسیار نیاز است، گفت: در این راستا چند نظر از جمله نقد هر آنچه که است برای بهتر شدن آن، بنیادی کار کردن و انجام اصلاحات وجود دارد، ضمن اینکه باید کاربردی بودن برخی از رشتهها را در نظر گرفته و سپس بر طبق آن، مبانی ارزشی سنجیده شود.
او تصری کرد: در سالهای آخر هم که بحث شورای تحول از اینکه صرفاً مبانی ارزشی را چک کند عبور کرده و بحثهای بومیسازی، کارآمدی و کاربردی بودن به آن اضافه شده است، شاید بسیاری از این مباحث مبتنی بر همان نکات قبلی باشد، بنابراین اختلاف نظرها در این زمینه بسیار است.
الفت با اشاره به بحث سیاستگذاری، خاطرنشان کرد: این بحث براساس بحثهای توسعه دانش و شاخصهای توسعه علمی بسیار مهم است تا بتواند انسجام و تحقیقی که در بحث تحول موردنظر و ارتقای علوم انسانی ضرورت دارد، برقرار کند.