۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۲۵
کد خبر: ۹۰۴۶۹
Eftetah Namayeshgah beynol melali Ghoran (7)

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.


به گزارش عطنا به نقل از صداوسیما در مراسم پایانی نمایشگاه قرآن کریم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و پایان بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عترت این وزارتخانه، تعدادی از نمایندگان مجلس و شماری از اصحاب قلم و خادمان قرآن در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، برگزیدگان بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تقدیر شدند.


در بخش موسسات قرآنی، موسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد با مدیریت حجت‌الاسلام مهدی مقامی و موسسه جامعه‌القرآن کریم تهران با مدیریت سیده قدسیه طباطبائی برگزیده شدند.


در بخش نهاد‌های غیردولتی؛ موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با مدیریت سید محمد رضا آقامیری و موسسه رسانه‌ای مخلصین با مدیریت ابوالقاسم چیذری به عنوان موسسه‌های برگزیده معرفی شدند.


در بخش موسسات و نهاد‌های دولتی، وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی سیدعلی‌اکبرمسیب‌زاده و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به نمایندگی جعفرپور و در بخش حوزوی ضمن تقدیر از معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نمایندگی حجت السلام قنبری برگزیده شد.


در بخش رسانه‌های دیجیتال ضمن تقدیر از نشر معارف دانشگاه با مدیریت امیر رضا حقیقت مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور با مدیریت سید مرتضی سجادی به عنوان مرکز برگزیده معرفی شد.


در بخش ناشران (کتب) انتشار پیام عدالت با مدیریت حسن جودت و انتشارات اسراء با مدیریت حمید اکبری به عنوان ناشران برگزیده شناخته شدند.


در بخش محصولات فرهنگی ضمن تقدیر از غرفه حکاکی شیشه با مدیریت فریدون غفاریان، غرفه معرق همایون با مدیریت همایون حلی برگزیده شد.


در بخش عفاف و حجاب ضمن تقدیر از غرفه عصرعاشورا، غرفه سندس با مدیریت مهدی جوادی و غرفه دوخت ریاگان چادر با مدیریت اسدالله سلیمانی به عنوان غرفه‌های برگزیده شناخته شدند.


در بخش رسانه‌های مکتوب و الکترونیک خبرگزاری‌های شبستان، حوزه، ایکنا و ایرنا به عنوان خبرگزاری‌های برگزیده معرفی شدند.


در بخش رسانه ملی نیز شبکه قرآن و معارف سیما با مدیریت دکتر محمدحسین محمد زاده و گروه اطلاع رسانی و نماینده معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مهران رهبر حقیقت و همچنین حسین فراست، تهیه کننده تلویزیون، برگزیده شدند.




انتقال مفاهیم قرآن به جامعه با زبان هنر از دستاوردهای نمایشگاه قرآن امسال


رئیس بیستوپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: پررنگ شدن حوزه هنر در انتقال مفاهیم قرآن به جامعه از جمله دستاوردهای پایان بیستوپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نمایشگاه قرآن است.


حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در مراسم پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد، افزود: هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم، انیمیشن و استفاده از زبان قصه و بازی برای کودکان سبب تمایز این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با سایر دوره‌ها شد.


حشمتی با اشاره به اینکه اکنون ربع قرن تجربه و دانش و هزاران ساعت مطالعه و دانش روبه روی ماست،افزود: نمایشگاه قرآن به کمال خود نزدیک شده است و ما شاهد همدلی و هم افزایی بین جامعه هستیم.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد تعامل بین نهادها و موسسات قرآنی بودیم به طوری که حدود 70 سازمان، نهاد، وزارتخانه و موسسات قرآنی ما را در برگزاری نمایشگاه بیست‌وپنجم یاری دادند.


حشمتی با بیان اینکه رضایت نسبی مخاطبان نوید داد که ما راه درستی را انتخاب کرده ایم،افزود: رضایت بازدیدکنندگان و حاضران در نمایشگاه نشان از عملکرد خوب نمایشگاه قرآن دارد.


وی گفت: حمایت از آثار تولید دیجیتالی به ویژه اپلیکیشن‌های قرآنی و بهره گیری از جوانانی که داوطلبانه در این عرصه شرکت کردند از دستاوردهای نمایشگاه امسال بود.


حشمتی افزود: در نمایشگاه امسال از 50 اثر دیجیتالی، مکتوب، سمعی و بصری رونمایی شد.


رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری مراسم تکریم از خادمان قرآن با حضور رئیس‌جمهوری، گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه، مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) و مراسم تجلیل از خادمان قرآنی از جمله فعالیت‌هایی بود که نمایشگاه امسال را به اوج فعالیت‌های خود رساند.


حشمتی ضمن تقدیر از رسانه‌ها، از سازمان صدا و سیما برای پوشش اخبار و رویدادهای نمایشگاه قرآن قدردانی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار