۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۹۳۵۲
shariatmadar (4)

دکتر آسیه شریعتمدار در خصوص جلسه هم‌اندیشی با کلینیک مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه، عنوان کرد: راه‌اندازی دوره کارورزی برای دانشجویان، نیاز دانشگاه به کلینیکی که مراجع عمومی داشته باشد، اختصاص اتاقی در پردیس خودگردان، همکاری با دانشکده‌های مختلف و راه‌اندازی بازی‌های خلاق برای کودکان به عنوان برند دانشگاه علامه از جمله اهداف و تصمیمات این جلسه بود.


به گزارش عطنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی با جمعی از دانشجویان و کارشناسان رشته‌های مرتبط برگزار شد.


آسیه شریعتمدار، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی در مورد جلسه فراخوان همکاری فکری با کلینیک مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی که چهارشنبه، 10خردادماه در کلینیک این دانشگاه برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، گفت: کلینیک مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه در سال تحصیلی فعلی برای عموم مردم افتتاح شده است.


او با اشاره به هدف افتتاح این کلینیک، اظهار کرد: راه‌اندازی دوره کارورزی برای دانشجویان که برای گرفتن پروانه باید پانصد ساعت کارورزی داشته باشند از نیازهای مبرم بود چراکه قبل از آن دانشجویان مجبور بودند برای گذراندن این دوره در ازای گرفتن برگه‌ کارورزی، هزینه زیادی پرداخت کنند.


شریعتمدار ادامه داد: نیاز دانشگاه به کلینیکی که مراجع عمومی داشته باشد تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بتوانند مشاوره‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و همچنین جذب مراجعه‌کنندگان و افزایش درآمد کلینیک به دلیل خودگردان بودن آن از اهداف دیگر هستند.


وی افزود: قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص و دور بودن دهکده المپیک از مرکز شهر، عدم توانایی مالی مراجعه‌کنندگان در پرداخت هزینه مشاوره، فهمیدن نظر دانشجویان در مورد شرکت آنها درکارگاه‌ها، توزیع کارت کلینیک و تبلیغ در نمایشگاه قرآن و تشکیل گروهی برای فهمیدن چگونگی حل مشکلات مردم سبب شد تا طی فراخوانی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در جهت ارائه تجربه‌هایشان دعوت کنیم.


مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به خبرنگار عطنا در خصوص برنامه‌های درنظر گرفته شده برای بهبود کار کلینیک، بیان کرد: معرفی کلینیک در رسانه‌های مختلف اعم از روزنامه، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و همچنین اختصاص اتاقی در پردیس خودگران واقع در توانیر برای جذب بیشتر مراجعه‌کنندگان از جمله برنامه‌ها است.


او با بیان اینکه افراد حاضر در این هم‌اندیشی بیشتر فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها بودند، اضافه کرد: میزان استقبال از این جلسه هم‌اندیشی از سوی فارغ‌التحصیلان بسیار زیاد بود ضمن اینکه دانشجویان از مقاطع مختلف شرکت کرده بودند به علت تبلیغ در کانال‌های مختلف از  سوی دانشگاه آزاد هم استقبال خوبی شده بود.



راه‌اندازی بازی‌های خلاق برای کودکان به عنوان برند دانشگاه علامه



 استاد گروه آموزشی مشاوره در مورد تصمیم‌ها و پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه، گفت: یک پیشنهاد خوب، همکاری با دانشکده مدیریت در زمینه نظارت بر مدیریت و فعال کردن کلینیک از نظر اقتصادی و بازاریابی و همچنین تشخیص آسیب‌ها از سوی این دانشکده بود.


وی ادامه داد: راه‌اندازی بازی‌های خلاق، بدیع و استارت‌آپ به عنوان برند دانشگاه علامه برای کودکان و داشتن اتاقی در پردیس خودگردان از جمله تصمیم‌های دیگر بود ضمن اینکه همکاری با دانشکده‌های مختلف اعم از دانشکده اقتصاد در رشته کامپیوتر برای طراحی برنامه‌های درمانی آنلاین، ذخیره‌سازی اطلاعات و طراحی نرم‌‌افزار و دانشکده ارتباطات در خصوص تقویت ارتباط بین مشاور و مراجع گسترش یابد.


شریعتمدار با بیان اینکه تلاش بر این است که اقدامات انجام گرفته چند منظوره باشد، عنوان کرد: برای مثال تشکیل گروه‌های مصاحبه‌ای در عین حال که باعث راه‌اندازی کارورزی‌ها می‌شود، تحقیقی است برای درک و فهم چگونگی مواجه مردم با مشکلات و از نظر اقتصادی هم باعث جذب مراجعه‌کنندگان می‌شود.


او گفت: با وجود اینکه این کلینیک خودگردان است اما هدف، صرفاً اقتصادی نبوده و ارتقای هویت حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علامه مدنظر است همچنین به دلیل اینکه در دانشگاه‌های علوم انسانی علی‌رغم دانشگاه‌های علوم پزشکی این کار جا نیفتاده لذا وزارت علوم هم آن را به عنوان یک کار جدی در نظر نگرفته و به همین دلیل خودگردان است در حالی‌که این یک ضرورت اجتماعی است..


مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با مطرح کردن درخواست خود از دانشجویان، تاکید کرد: تقاضای من این است که نه صرفاً دانشجویان رشته مشاوره و روان‌شناسی بلکه دانشجویان کلیه رشته‌ها مشاوره را بهتر بشناسند و مبلغ خوبی برای کلینیک باشند تا دست به دست هم بتوانیم آموزش عملی را فعال کنیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار