۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۱۴
کد خبر: ۸۷۴۸۶
Ghorfe Daneshgah Allameh Tabatabaei (7)

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام برنامه‌های غرفه دانشگاه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری نشستی با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به حضور پررنگ دانشگاه علامه طباطبائی در نمایشگاه قرآن سال گذشته، امسال وزارت علوم بسیار راغب بود که دانشگاه ما در این نمایشگاه غرفه‌ای داشته باشد تا کارهای فرهنگی خود در حوزه قرآنی را به نمایش بگذارد.


مرتضی خورسندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا با اشاره به بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن که هر ساله دایر است، گفت: این بخش با همکاری دانشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کند، از جمله دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه قرآن کار می‌کنند.


وی ادامه داد: با توجه به حضور پررنگ دانشگاه علامه طباطبائی در نمایشگاه قرآن سال گذشته، امسال وزارت علوم بسیار راغب بود که دانشگاه ما در این نمایشگاه غرفه‌ای داشته باشد تا کارهای فرهنگی خود در حوزه قرآنی را به نمایش بگذارد.


خورسندی با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت مسئولان دانشگاه و نگاه ویژه وزارت علوم امسال غرفه بسیار بزرگ‌تری را خواهیم داشت، تأکید کرد: برنامه‌های امسال پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته است زیرا امسال بنا داریم تا با استفاده از استادان دانشگاه نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصصی در حوزه قرآن و مذهب برگزار کنیم.


وی با اشاره به اینکه شعار نمایشگاه امسال، «قرآن، اخلاق و زندگی» و شعار سال کشور «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است،خاطرنشان کرد: کارگاه‌های غرفه دانشگاه با توجه به شعار نمایشگاه تدوین شده و ما امسال چند کارگاه حول محور اخلاق قرآنی و سبک زندگی اسلامی خواهیم داشت همچنین نشستی با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی برگزار خواهد شد.


خورسندی افزود: امور فرهنگی دانشگاه برای نمایشگاه امسال برنامه تازه‌ای را با عنوان «یک قرآن، هزاران صدا» را تدارک دیده است، در این طرح بازدیدکنندگان از غرغه دانشگاه می‌توانند بخشی از قرآن را تلاوت کنند که در نهایت تلاش ما این است که یک ختم قرآن با هزاران صدا داشته باشیم.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در غرفه دانشگاه، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌هایی که توسط استادان و دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در زمینه قرآنی تألیف شده‌اند و همچنین آثار علامه طباطبائی در زمینه‌ قرآن و اهل بیت به نمایش خواهد آمد، خاطرنشان کرد: ما در غرفه دانشگاه بخشی برای کودکان خواهیم داشت که در آن مسابقات قرآنی مخصوص کودکان برگزار می‌شود، همچنین بخش دیگری تحت عنوان «میز گرد دانشجویی» در نظر گرفته‌ایم تا دانشجویان با شرکت در آن روی مباحث مطرح شده بحث کنند.


وی افزود: ما در دانشگاه علامه‌طباطبائی تعدادی کانون‌مذهبی داریم که در حوزه قرآن و اهل بیت فعالیت می‌کنند، از جمله کانون قرآن و عترت و کانون مهدویت که برنامه‌های متعددی را در سال گذشته برگزار کردند که از برنامه‌های آنها می‌توان به «طرح رضوان» اشاره کرد.


خورسندی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآنی گفت: جشنواره‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در این حوزه است که هر ساله برگزار می‌شود و شرکت همه دانشجویان در آن آزاد است، به عنوان مثال در سال گذشته طرحی تحت عنوان «مائده» کلید خورد که به واسطه آن کلاس‌هایی در دو خوابگاه بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی یعنی «خوابگاه سلامت» و «خوابگاه همت» تشکیل شد و مراسم اختتامیه آن طی دو جشن بزرگ در این دو خوابگاه برگزارشد.


وی با بیان اینکه شان و منزلت قرآن و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی بالاتر از فعالیت‌هایی است که ما در این زمینه انجام داده‌ایم، تصریح کرد: امیدوارم در سال‌های آینده برنامه‌های بیشتر با برنامه‌ریزی بهتر برگزار کنیم.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه با اشاره به اینکه رمضان، ماه نزول قرآن است و در این ماه همه مردم انس بیشتری با قرآن دارند، تأکید کرد: نمایشگاه قرآن هر سال پر شورتر از سال گذشته برگزار می‌شود و مسلما برای دانشگاه‌ها غنیمت است که از این فرصت استفاده کنند تا زمینه ارتباط بیشتر و بهتر با دانشجویان و دانشگاهیان را فراهم کنند.


وی در پایان گفت: از تمامی استادان و کارمندان و دانشجویان دانشگاه علامه دعوت می‌کنم که حتما زمانی را به نمایشگاه اختصاص بدهند و از غرفه دانشگاه در کنار سایر غرفه‌ها بازدید کنند.


تصاویری از غرفه:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار