۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۱۹۳
hosein-raghfar

حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا اذعان کرد: برخی از ثبت‌نام‌کنندگان بر روی استیصال مردم و فقری که خود ساخته‌اند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این خود ظلمی ‌بزرگ در حق مردم است.


به گزارش عطنا، حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در حاشیه نشست «ریشه‌های فساد اقتصادی در ایران» که به همت انجمن علمی دانشجویی گروه مدیریت دولتی که یکشنبه 27 فروردین ماه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا اظهار کرد: شعار‌های اقتصادی که ثبت‌نام‌کنندگان ریاست جمهوری مبنی بر افرایش چندبرابری یارانه‌ها می‌دهند، به هیچ وجه ممکن نیست.


وی افزود: این صحبت‌ها در واقع نوعی «شارلاتانیسم» است که در حوزه سیاست وجود دارد و این نوعی کلاهبرداری محسوب ‌می‌شود.
این اقتصاد‌دان ادامه داد: این افراد بر روی استیصال مردم و فقری که خود ساخته‌اند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این خود ظلمی ‌بزرگ در حق مردم است و در این بین انتظار ‌می‌رود که دستگاه‌های نظارتی جلوی این سوءاستفاده‌ها از احساسات و عواطف مردم را بگیرند.


وی خاطر نشان کرد: این افراد از آنجایی که روی استیصال مردم سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند به این قبیل اعمال دست ‌می‌زنند، در حالی‌که خود به خوبی ‌می‌دانند این امر شدنی نیست.


راغفر افزود: اکنون دولت می‌گوید که ما غم این را داریم که وقتی آخر ماه ‌می‌شود، سه هزار و 500 میلیارد تومان را که باید ماهانه به اسم یارانه به حساب مردم بریزیم از کجا تامین کنیم. اما سوال اینجاست که چطور با وجود آگهی از این امر، فردی می‌خواهد این یارانه را چندبرابر کند؟


این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا مبنی بر اینکه مردم باید کدام یک از این صحبت‌ها را باور کنند و توصیه شما درباره این شعارها چیست، بیان کرد: در این میان دانشجویان دارای نقشی کلیدی هستند، زیرا آنها گروهی مرجع برای مردم محسوب می‌شوند. مردم روی دانشجوها خیلی حساب می‌کنند و معتقدند، از آنجایی که این قشر هنوز دارای منافع نیستند، صحبت‌هایشان از روی احساس مسئولیت است.


وی تصریح کرد: از این نظر نقش دانشجو بسیار حائز اهمیت است. مردم عادی نیز در تمام دنیا به یک صورت هستند و به همین دلیل آنها معمولا تحت تاثیر شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در آن قرار دارند واکنش نشان می‌دهند.


این استاد دانشگاه افزود: در اینجا منظور ما از مردم تمام افراد است، چه افرادی که در بالای جامعه قرار دارند و چه افراد فلاکت‌زده‌ای که در جامعه قرار دارند.


راغفر با طرح این سوال که ما باید کدام قشر از این مردم را مورد توجه قرار دهیم، گفت: مسولیت ما حمایت از  گروه‌هایی است که دارای صدا و حا‌می ‌نیستند و هیچ‌کس نیز نماینده منافع آنها نیست.


وی در پایان اذعان کرد: اینکه مردم در برابر این شعار‌ها به چه شکل واکنش نشان می‌دهند، بستگی به این دارد که گروه‌های مرجع در جامعه به چه شکل عمل ‌می‌کنند و در این میان یکی از این گروه‌های مرجع دانشجویان، دانشگاهیان هنرمندان و مواردی از این دست هستند که دارای نقش کلیدی بوده و ‌می‌توانند به مردم در شناخت بهتر نسبت به مسئله کمک کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار