۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۸۷۸۰
Etekaf- Rooze dovom (13)

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما باید ثابت کنیم علوم انسانی غربی غیرعلمی است، اظهار کرد: آماده حضور در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه علامه طباطبائی برای سخنرانی و مناظره درمورد علوم انسانی هستم.


آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی که در مراسم اعتکاف دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه شرکت کرده بود در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار عطنا، گفت:‌ علوم انسانی غرب غیرعلمی است چون چیزی به عنوان علم به معنای (Knowledge) در آن وجود ندارد و علم به معنای (Science) است و اصطلاحاً علمی است که نظر به ولفعیات ندارد.


وی با بیان اینکه احکام اسلام نظر به واقعیت دارد، خاطرنشان کرد: علوم انسانی غرب واقع‌گرایی ندارد و به همین دلیل علمی هم نیست.


حائری‌شیرازی با بیان اینکه علوم تجربی همه (Knowledge) هستند، بیان کرد: البته علوم تجربی به معنای (Science) نیز هست چون نظر به واقعیت دارد، مثلاً علوم تجربی می‌گوید، زمین کروی است و حرکت می‌کند و «حال ما می‌توانیم بگوییم به قول فلانی زمین حرکت می‌کند و این زشت است و به نوعی به ما می‌خندند» در حالی که زمین‌حرکت می‌کند و هیچ قیدی ندارد.


این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در علوم انسانی غرب هر چیزی که می‌خواهید بگویید، باید به قول فلانی باشد که معنای آن ناظر بر واقعیت نیست.


 حائری‌شیرازی افزدود: برای اینکه ثابت کنم علوم انسانی غربی، غیرعلمی است این آمادگی را دارم در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه علامه طباطبائی حضور پیدا کرده و به سخرنانی و مناظره درباره این موضوع بپردازم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار