۱۷ دی ۱۳۹۴ ۰۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۸۴
24
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با عبدالله موسایف رئیس دانشگاه علوم انسانی "بیشکک" قرقیزستان، دیدار کرد.

به گزارش عطنا٬ این نشست  با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های علامه طباطبائی و بیشکک در سالن شورای دانشگاه علامه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این دیدار ضمن تشریح جایگاه این دانشگاه در سطح کشور، گفت: در سالهای اخیر به حوزه همکاری‌های بین‌المللی ورود پیدا کرده‌ایم که برگزاری چنین نشست‌ها و دیدارهایی از جمله برنامه‌های دانشگاه در این زمینه است.

2

سلیمی به آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه علوم انسانی قرقیزستان اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه علامه هم اکنون به عنوان قطب علمی رشته‌های ارتباطات، روابط بین‌الملل و مدیریت در ایران شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: مؤسسه بیمه اکو که از طرف سازمان همکاری‌های اکو حمایت می شود نیز در دانشگاه علامه فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به فعالیتهای علمی و آموزشی در سطح این دانشگاه، گفت: این دانشگاه هم اکنون چهارده دانشکده، 500 عضو هیئت علمی، یک هزار استاد مدعو و 17 هزار دانشجو دارد که چنین مجموعه‌ای بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی را تشکیل داده است.

وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی در سیستم اجتماعی کشور جایگاه مهمی دارد و بسیاری از چهره های سیاسی و اقتصادی از مجموعه همین دانشگاه هستند.

سلیمی با تأکید بر لزوم مشخص بودن زمینه‌های همکاری دو جانبه برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه در سطح بین‌المللی، اظهار داشت: سه زمینه مشخص برای همکاری در این حوزه وجود دارد.

وی تبادل دانشجویان برای دوره های کوتاه مدت آموزشی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه، تبادل دانشجویان در دوره‌های رسمی آموزشی در دوره ارشد و دکتری و همایش‌ها و تحقیقات مشترک را از جمله همکاری‌ها در نظر گرفته شده بین دو دانشگاه علامه طباطبائی و علوم انسانی بیشکک قرقیزستان عنوان کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار